Time Machine stopt

Vanmiddag stopte mijn Time Machine met het maken van back-ups op de Time Capsule. Ik ontdekte toen dat de structuur van de reservekopie veranderd was in HFS Case-sensitive Not Journaled. Is deze schijfkopie nog te redden of moet ik maar met een nieuwe beginnen?

De tekst van de mededeling was: Je Time Machine-reservekopieën op ‘TC beneden’ zijn gecontroleerd. Om de betrouwbaarheid te vergroten, moet Time Machine een nieuwe reservekopie maken.
Klik op ‘Start nieuwe reservekopie’ om een nieuwe reservekopie te maken. Hierdoor wordt de bestaande reservekopiegeschiedenis verwijderd. Dit kan enkele uren in beslag nemen.
Klik op ‘Maak later reservekopie’ om morgen een herinnering te ontvangen. Time Machine maakt in de tussentijd geen reservekopieën.

Mocht iemand naar de etrecheck willen kijken dan graag even een tipje hoe ik die maak.

Update: na een herstart is de structuur weer Mac OS uitgebreid journaled. Maar Time Machine blijft melden dat er een nieuwe reservekopie gemaakt moet worden. Kan ik na de aanmaak van een nieuwe beide reservekopieën combineren?

Reacties

  • WesleyWesley    Beheerder
    Combineren kan niet geloof ik, tenminste zover ik het opmaak uit je bericht. Je kunt beste een nieuwe beginnen, ergens is het corrupt geraakt. Als alles goed is kun je misschien de oude nog gebruiken bij een terugzet van je Mac of via migratie assistent. Kan ook wel zijn dat TM gewoon een nieuwe kopie gaat maken op de oude nu, weet je alleen door te testen ben ik bang.
Log In of Registreer om te reageren.