1 muziekbibliotheek delen onder 2 personen

January 2014 aangepast in iOS 10 of eerder
Ik gebruik al een tijdje apple producten, en dus ook iTunes voor de aankoop van de meeste muziek. Al mijn fysieke cd's zijn ook geïmporteerd naar iTunes. Sinds kort heeft mijn vriendin nu ook een iPhone, een aangezien we een gelijkaardige muzieksmaak hebben zouden we 1 muziekbibliotheek willen delen over onze iPhones. Ik heb haar iPhone dan ook aan mijn mac gehangen om te synchroniseren, want zonder problemen is gelukt. Wanneer zij nu echter op haar iPhone iets wilt downloaden van apps of muziek vraagt de iPhone naar mijn login, wat dan weer niet de bedoeling is.
Ideaal zou zijn dat ik op mijn mac beide accounts verbind aan iTunes, en we op onze iPhones elk onze eigen account gebruiken. Maar dus wel beide alle muziek hebben.
Een alternatief zou eventueel zijn dat we voor muziek een account delen, maar dan voor de appstore bijvoorbeeld niet (want we gebruiken wel heel andere apps en dat hoeft dus niet te syncen).

Apple kennende vrees ik er uiteraard al voor dat wat ik wil niet echt mogelijk zal zijn, maar ik wou het hier toch nog eens navragen.

Alvast bedankt!

Reacties

  • "Wanneer zij nu echter op haar iPhone iets wilt downloaden van apps of muziek vraagt de iPhone naar mijn login, wat dan weer niet de bedoeling is."

    Het lijkt erop dat de iPhone van je vriendin staat ingesteld op jouw Apple ID. Je vriendin heeft een eigen Apple ID nodig als je zaken als aangekochte apps e.d. wilt kunnen scheiden.
  • WesleyWesley    Beheerder
    Jullie kunnen gerust een fysieke muziekbibliotheek delen. Een itunes match account kan ook alleen als jullie beide hetzelfde Apple ID gebruiken. Dus met jouw wachtwoord. Als je alleen fysiek via itunes muziek op de iPhone plaats kan je vriendin via haar iPhone via instellingen - itunes en app store haar Apple ID invullen en/of aanmaken. Met dit ID kun je dan ook iCloud activeren via instellingen - icloud.
Log In of Registreer om te reageren.