Belgische e-ID werkt niet om aan te loggen sinds macOS High Sierra?

October 2017 aangepast in macOS 10.13 High Sierra
Net zoals vorige jaren, is nu ook weer met de update van macOS de e-ID aanmelding bij Belgische sites van de federale overheid niet meer mogelijk. De e-ID viewer software is nog steeds de versie van vorig jaar (4.1.19), en die werkt wel, maar aanmelden lukt niet.

Heeft er iemand al een oplossing voor gevonden ? (bij Fedict hebben ze zoals gewoonlijk op de websites instructies die niet kloppen, en net als afgelopen 4-5 jaar lopen ze voor zover ik kan zien weken / maanden achterop voor de Mac gebruikers)

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Ik zelf heb ook veel problemen ondervonden met die toestelletjes. Maar tot nu toe heb ik die toestellen niet meer moeten gebruiken. Eenmalig via een oude computer ingelogd met het paspoort en de e-ID software, en vervolgens gekozen voor de 4de keuze met beveiligingscode via mobiele app. Je maakt dan gebruik van apps op je smartphone zoals de authenticator van Google, die je iedere 30-60 seconde een nieuw wachtwoord geven. Waardoor ik alles kan bekijken en ondertekenen on the fly zonder het e-ID toestel.
  • Quinten, die optie heb ik ook gevonden, maar om die te activeren heb je de e-ID nodig met kaartlezer ...
  • QuintenQuinten    Moderator
    Nja, 1 malig op een andere computer eens inloggen?
  • Hier nog geen probleem.
    Cardreader: ACR38 met driver gekocht bij Switch  store in 2014
    MacOs High Sierra
Log In of Registreer om te reageren.