Synchronisatie notities is verstoord
Sinds de laatste update werkt de synchro van mijn notities deels niet meer: notities op de imac gemaakt komen snel en volledig door op ipad en iphone, notities vanaf de ipad met grote vertraging of helemaal niet op imac en iphone, vanaf de iphone idem dito.
Heb alle instellingen nagegaan, alles staat wat de notities betreft correct aangevinkt bij de icloud-instellingen. Bij alles staat de nieuwste ios resp OSX versie en ik zag ook geen storing vermeld staan op de bewuste Apple-pagina.
Iemand enig idee?
Heb alle instellingen nagegaan, alles staat wat de notities betreft correct aangevinkt bij de icloud-instellingen. Bij alles staat de nieuwste ios resp OSX versie en ik zag ook geen storing vermeld staan op de bewuste Apple-pagina.
Iemand enig idee?
Log In of Registreer om te reageren.
Reacties
- Welke accounts gebruik maken van de notitie app
Op iOS controleer je dan ook onder Instellingen ▸ Notities ▸ Standaardaccount, dat dit iCloud moet zijn.
Op mac Ga je naar de Notitie app en kies je Notities ▸ Voorkeuren... ▸ Standaardaccount ook iCloud.
Ik heb de indruk dat dit probleem begonnen is na de installatie van ios11, heb toen ook op de imac een van de notities vastgezet, zoals dat nu zou moeten kunnen.
Wellicht heeft het volgende met het probleem te maken: tijdens de installatie afgelopen week van High Sierra crashte mijn imac. Uiteindelijk heb ik (in overleg met de Apple-helpdesk) een “clean install” gedaan, dus alles is weer opnieuw geinstalleerd. Hoewel erg tijdrovend is dit met behulp van Time Machine perfect gegaan. Daarna ging alles weer zonder problemen, naar nu blijkt behalve de notitie-app dus, daar kwam ik pas na enkele dagen achter.
Ik heb nu eerst op de ipad, en daarna op de iphone, de icloud voor de notities uitgeschakeld en enkele minuten daarna weer aangezet. Alles is dus weer teruggezet. Ik heb de indruk dat het nu goed gaat (wel blijft de imac erg traag bij het verwerken van wijzigen).
Mocht het probleem desondanks weer terugkeren neem ik contact op met Apple. Wellicht kunnen zij nog iets bedenken...
Quinten, In ieder geval erg bedankt voor je meedenken en hulp.
Nog 1 vraag, maak je gebruik van Handoff? Merk je daar dat die responstijd snel is? (het gebruik van apps die je dan ziet verschijnen in je menubalk).
bevatten alle toestellen ook de laatste software, apple stelt die vraag ook altijd: iOS 11.0.2 en macOS High Sierra met de aanvullende update van afgelopen week.
Het probleem had ik dus na vanaf iOS 11 en bleef bestaan na de beide updates daarna. Ook bij de imac: de laatste software, inclusief de update van High Sierra afgelopen week.
1) Stop alle Notitie synchronisaties op je apparaten waar je dezelfde iCloud account gebruikt.
2) Herstart de Mac in kwestie in veilige modus met de Shift toets (bevestigd in rood in login scherm).
3) Verwijder in de gebruikersfolder:
~/Library/Containers/com.apple.Notes
~/Library/Group Containers/group.com.apple.notes
~/Library/Caches
4) Start Notities weer op en geef het de tijd tot het draaien van het wiel volledig gestopt is, het kan even duren!
5) Herstart de Mac weer normaal op en zet Notities weer aan op je apparaten.
6) Omdat de Caches opgeschoond zijn kunnen andere Applicaties even wat langer bezig zijn met de eerste keer starten. Maar dit is niet verkeerd, beschouw het gelijk als een kleine onderhoudsbeurt
7) Check of de Notities nu wel correct synchroniseren.