Koppeling iCloud foto's en photo.library herstellen en dubbels in iCloud voorkomen

October 2017 aangepast in macOS 10.13 High Sierra
Ik heb High Sierra geïnstalleerd op mijn IMac en daarna gaf de foto-app continu de melding dat het programma afgesloten moest worden als gevolg van een onverwachte fout. Eindelijk is het gelukt om mijn photo.library te herstellen, maar er is geen koppeling meer met icloud waar al deze foto's ook staan.

Ik zie in de foto-app dus alle foto’s en filmpjes die in de photos.library staan. Maar ik heb ook al deze foto’s en filmpjes in de icloud staan. Als ik het tabje algemeen ga in foto’s kun je de library met de knop “gebruik als systeemfotobibliotheek”instellen. Als ik dat aanklik zie ik de melding “Als je een andere systeemfotobibliotheek kiest, wordt icloud-bibliotheek uitgeschakelt”. Als je dan doorklikt vraagt hij of je de opslag in de icloud wilt vergroten, omdat hij al die bestanden vanuit de library in de icloud gaat zetten. Ik heb niet doorgeklikt, want dan heb ik alle foto’s en films dubbel in de icloud staan volgens mij. Is het mogelijk in foto’s om een lege bibliotheek met een paar foto's erin aan te maken en deze te koppelen aan de icloud waar alle foto’s in staan, zodat de bestanden van icloud en de nieuwe bibliotheek worden samengevoegd?
Log In of Registreer om te reageren.