Installatie macOS High Sierra duurt lang? "Parkeerverbod" icoon?
macOS High Sierra zonder probleem gedownload. Vervolgens installatie met probleem ! De tekst installeren-resterende tijd berekenen bleef op mijn scherm staan en duurde al meer dan 2 uren. ( volgens mij bleef hij vasthangen ) Heb mijn mac moeten uitzetten met alle gevolgen van dien.
Wilde ook niet meer opstarten. Heb hem uiteindelijk toch kunnen opstarten door tijdens de start de shift toets ingedrukt te houden en vervolgens mijn back-up te installeren. Vraag: Was die installatietijd ( meer dan 2 uur ) normaal of had ik de installatie terecht afgebroken ?
Wilde ook niet meer opstarten. Heb hem uiteindelijk toch kunnen opstarten door tijdens de start de shift toets ingedrukt te houden en vervolgens mijn back-up te installeren. Vraag: Was die installatietijd ( meer dan 2 uur ) normaal of had ik de installatie terecht afgebroken ?
Log In of Registreer om te reageren.
Reacties
Zal nog wel eens proberen en dan s'nachts laten draaien.
Overigens, ik denk niet dat hij al zo vol zit, heb een externe schijf van 2 TB waarvan 1,8 TB vrij is.
Bovendien ben ik er van overtuigd dat daar het probleem niet zit. Het kan toch niet zo zijn dat de installatie meer dan 2 uur bezig was en nog niet af was. Hij bleef hangen.
Ik vraag mij af of de Android File Transfer die ik wel eens nodig heb voor dat probleem verantwoordelijk kan zijn ?
Wat LeoChiv zegt, klopt ook. Maar je kan alle rechten ook op de computer herstellen zonder extra software. Herstart hiervoor de computer opnieuw op met comando + R ingedrukt. Daar kies je voor schijfhulpprogramma en controleer je zo goed als het kan op alle niveaus de schijfbevoegdheden en laat deze herstellen.
Verder geen reacties meer.
Opnieuw opstarten helpt niet, en ook niet met de shift toets ingrdrukt.
https://support.apple.com/nl-nl/HT204156