Traplopen bijhouden met Apple Watch

Hoe kan ik mijn apple watch als gegevensbron voor traplopen invoeren in de Health app?

Ik zie dat alleen mijn Iphone als gegevensbron bij traplopen staat en kan zelf niet mijn apple watch toevoegen. Onhandig, want mijn apple watch draag ik dagelijks om mijn pols en mijn Iphone heb ik niet altijd bij me wanneer ik traploop...

Ik zelf heb het idee dat sinds de update naar ios11 deze mogelijkheid is verdwenen, maar dat weet ik niet meer zeker... Wie oh wie kan mij helpen?

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    De Apple watch heeft tot nu toe nog altijd niet de feature om hoogte verschillen te meten. Iets wat de iPhone welk kan (vanaf iPhone 6) met de M8-chip dat een barometer bevat.

    Je kan handmatig trappen toevoegen in de Gezondheidsapp op je iPhone via het plus tekentje rechtsboven bij de detailview van trappenlopen bijvoorbeeld.
  • WesleyWesley    Beheerder
    De Apple Watch heeft pas vanaf de series 3 (te koop sinds afgelopen vrijdag) een hoogtemeter, ik vermoed dat deze dan wel de verdiepingen kan tellen (nog niets over gelezen of getest, een vermoeden)
  • Bedankt voor jullie reactie!!!!

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.