iOS 11 Facebook agenda synchroniseren met agenda

September 2017 aangepast in iOS 11
Sinds iOS 11 willen mijn facebook agenda evenementen interesse/gaan niet meer verschijnen in mijn agenda app

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    In iOS 11 is de Facebook (en Twitter) integratie verwijderd.
  • Zoiets vermoedde ik al, niet echt handig, achteruitgang
  • October 2017 aangepast
    Had inderdaad hetzelfde probleem en nergens was de uitleg hiervoor te vinden.
    Inderdaad,is een achteruitgang.
    Jammer!
  • Facebook Agenda integratie in iOS 11

    Met de komst van iOS 11 zal je gemerkt hebben dat Facebook evenementen, gemarkeerd als "geinteresseerd" of "gaat" niet langer meer gesynchroniseerd worden in je iPhone Agenda. Dat is omdat Apple besloten heeft om het ingebouwde
    Facebook en Twitter support te verwijderen. De reden is dat beide social netwerken zelf al in deze funkties kunnen voorzien. Leuk maar had er even bij gezegd hoe. Hier is een recept wat een beetje omslachtig is maar wel werkt

    1. Gebruik een PC en bezoek Facebook in je webbrowser
    2. Ga naar Evenementen
    3. In de rechterkolom ergens onderaan zie je informatie hoe je Facebook Evenementen kan delen in Microsoft Outlook, Google Agenda en Apple Agenda
    4. Ga met de muiscursor naar "geplande evenementen", rechtermuis klik en gebruik "copy link address"
    5. Stuur deze link naar je iPhone en open hem daar
    6. Dit zal een nieuwe agenda toevoegen met de titel "Facebook-evenementen van  

    Dezelfde methode kan je ook gebruiken voor Facebook verjaardagen

    Opmerking
    De oude "Facebook-activiteiten" agenda bestaat nog steeds maar synchroniseert niet meer. Deze kan je beter uitzetten 
  • timoshatimosha    Moderator
    Discussies samengevoegd.
  • Eindelijk een handige tip. Het werkt inderdaad met alle opgeslagen fb evenementen. Maar... voor elke nieuw evenement moet ik deze handeling opnieuw doen!

    Dit krijg ik niet te zien:
    6. Dit zal een nieuwe agenda toevoegen met de titel "Facebook-evenementen van
  • kimkodde, jouw suggestie werkt bij mij perfect. Alle verjaardagen en evenementen staan nu automatisch in mijn agenda. Hartelijk dank voor de tip. :)
  • Kimkodde, ook wanneer je een nieuw evenement in facebook aanvinkt?
  • *henriarthur, bij mij werkt dat prima. Ik heb op FB enkele nieuwe evenementen aangevinkt en ze staan gewoon in mijn agenda.
  • Volgens mij kan hier een slotje op!

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.