Time Machine op externe HD kan niet gemount worden

Beste community,

Ik heb het volgende probleem:

Ik heb een WD My Passport for Mac 2 TB. Toen ik voor de 1e keer in 2013 deze externe harde schijf aansloot werd mij gevraagd of ik er een Time Machine backup station van wilde maken. Ik heb hiervoor gekozen met tevens de optie "coderen" (encryptie). Dit betekent dus dat de gehele externe harde schijf ter grootte van 2 TB door Time Machine met encryptie beveiligd is!
Los van de Time Machine backups heb ik op deze externe harde schijf een hoop bestanden opgeslagen waar ik erg aan gehecht ben. Bijvoorbeeld van de geboorte van mijn kinderen.
Het heeft altijd probleemloos gefunctioneerd, tot afgelopen donderdag. Ik wilde een nieuwe Time Machine backup maken maar de harde schijf was bijna vol. Terwijl Time Machine met het voorbereidingsproces bezig was op de externe harde schijf heb ik een aantal grote bestanden (films) van deze schijf geprobeerd over te hevelen naar een andere externe harde schijf. Dat gaf een foutmelding. Tevens was het voorbereidingsproces van de Time Machine backup wel heel erg lang bezig. Ik heb toen de kabel losgetrokken zonder de schijf te "ejecten" (ik was me van geen kwaad bewust, want het gebeurt vaker dat er per ongeluk beweging in de USB-kabel komt waardoor deze verwijderd wordt zonder te "ejecten").
Nu blijkt dus dat My Passport niet meer gevonden en gemount kan worden. Als ik naar schijfhulpprogramma ga zie ik dit:



Een Schijf-EHBO helpt niets, want dan krijg ik dit:




Als ik via Terminal "diskutil mount disk2s2" typ krijg ik dit:

diskutil mount disk2s2
Volume on disk2s2 failed to mount
If the volume is damaged, try the "readOnly" option
If the volume is an APFS Volume, try the "diskutil apfs unlockVolume" verb

DiskWarrior en andere repairprogramma's lijken niets met mijn probleem te kunnen. Wat nu....? Ik heb écht mijn dierbare bestanden nodig!


Alvast heel erg bedankt!
Log In of Registreer om te reageren.