Windows 7 wil niet meer opstarten in Boot Camp

August 2017 aangepast in Windows
Hallo,
Windows 7, vermoedelijk 32bit, krijg ik niet meer opgestart op m'n MacPro mid 2010, met Sierra 10.12.5.
Heeft altijd goed gewerkt maar na een update van Apple ging het mis, een of 2 keer twijfelde de computer maar kreeg ik het toch weer werkend, maar nu kom ik niet verder dan het welkom scherm van Windows.
Als ik opnieuw opstart wil Windows nog wel eens in de reparatie mode gaan, maar verder kom ik niet.
De Bootcamps partitie is dus gewoon aanwezig.
Heb al geprobeerd met een recovery dvd maar zonder resultaat.
Natuurlijk kan ik Windows opnieuw installeren maar dan ben ik al m'n programas e.d. kwijt.
Wellicht is er iemand die er een oplossing voor weet?
Op voorhand, hartelijk dank voor de genomen moeite

Reacties

  • WesleyWesley    Beheerder
    Bootcamp in macOS Sierra ondersteunt alleen Windows 8 of hoger. Vermoed dat dat het probleem is helaas.
  • Hallo Wesley,
    Met dank voor je reactie.
    Toch is het vreemd, het heeft het gedaan met 'Sierra' alleen zover ik me kan herinneren, ging het fout van 10.12.4? naar de huidige versie 10.12.5
    Aangezien ik nog een paar andere versies op andere schijven heb staan, zal ik dat nog eens proberen.
  • Ja, nu even de oude versie op gestart (10.6) en Windows start zonder problemen op.
    Bedankt voor de tip.
    Eerlijk gezegd, kon ik het me niet voorstellen, immers het ging reeds naar het welkomst scherm van Windows.
    Hoe dan ook je had gelijk, hartelijk dank.
  • Dus dacht ik erna, waarom zal ik Windows 8 niet installeren, maar daar ben ik maar op terug gekomen, zonder naam toenaam telefoon nummer krijg je het niet geïnstaleerd.
    Dus niet voor mij, heb geen FB of iets dergelijks en houd mijn privacy hoog in het vaandel.
    Dus maar weer terug naar 7
Log In of Registreer om te reageren.