Mappen beveiligen met wachtwoord?
Hoe kan ik een map met een wachtwoord beveiligen?
Bij het opvragen, in Finder, van de info over een map (via rechts klikken op de map en dan "Toon info") kan ik "Beveiliging" aangeven, maar wat is het effect, hoe kan die beveiliging ingesteld worden?
Bedankt!
Bij het opvragen, in Finder, van de info over een map (via rechts klikken op de map en dan "Toon info") kan ik "Beveiliging" aangeven, maar wat is het effect, hoe kan die beveiliging ingesteld worden?
Bedankt!
Log In of Registreer om te reageren.
Reacties
Een andere manier is om via Schijfhulpprogramma (Archief ▸ Nieuwe Schfijkopie ▸ Schijfkopie van map. Een DMG bestand te maken met Lees en schrijfrechten en het 128-bits AES-codering te kiezen voor een wachtwoord.
Nog een derde mogelijkheid is met het programma'tje MacFort, een andere app is dan weer DriveLock Private
Verder is er ook nog een mogelijkheid om bestanden te verbergen: https://www.appletips.nl/terminal-bestanden-of-mappen-verbergen/
nu kom ik er na een paar documenten in te hebben geplaatst, achter dat er een beperkte ruimte is toegekend. hierdoor kan ik geen nieuwe documenten toevoegen (540kb)
kan iemand mij vertellen hoe ik die ruimte kan aanpassen zodat ik er verder mee kan werken. of moet ik opnieuw beginnen en is er dan een tip om bij aanvang de ruimte op te rekken?