Mts bestanden inlezen op een iPhone 6 Plus

July 2017 aangepast in iOS 11
Ik heb gefilmd en gefotografeerd met mijn Canon Legria HFS10 en het resultaat is opgeslagen in *.mts (film) en *jpg (fotos)bestanden op een geheugenkaartje.
Op mijn iPhone 6 Plus met de laatste iOS versie heb ik een kaartlezer (A1441) aangesloten op de lightning aansluiting.
Op het moment dat deze kaartlezer wordt aangesloten wordt Foto's geopend in de importeerstand en worden de foto's getoond. Aanvinken en "importeer" is voldoende om deze foto's op mijn camera-rol te krijgen. De filmpjes (*mts*) zie ik echter niet, en kan ik dus ook niet importeren.
Ik heb begrepen dat dit komt omdat de iPhone alleen mov en Mp4 bestanden herkent, dus moet er blijkbaar geconverteerd worden. Jammer genoeg hebben alle iOS videoconverter apps geen mogelijkheid om van een geheugenkaartje te lezen. Wel van GoogleDrive en iCloud etc, maar ja dan moet je deze bestanden daar dus eerst neer kunnen zetten. Ook iMovie op mijn iPhone, die op mijn iMac wel met *mts bestanden om kan gaan, heeft geen mogelijkheid om te importeren vanaf een geheugenkaartje.

Kortom, ik wil graag *mts bestandje op mijn iPhone inlezen, zodat ik (onderweg en dus ZONDER iMac of MacBook o.i.d.)) daarna vanaf mijn iPhone na wat editen in iMovie het resultaat op YouTube kan plaatsen.
Weet iemand de briljante video converter app die wel van een geheugenkaartje kan importeren ?
Of, als die er niet is, een andere methode om het, hierboven beschreven, gewenste resultaat te bereiken ?

Ik ben benieuwd. Mijn zoektocht op het net heeft me nog niet verder geholpen......
Alvast bedankt voor de responses.
Gr. Wurnie
Log In of Registreer om te reageren.