Mac valt om onverklaarbare redenen vaak uit
Ik ben nog een redelijk nieuwe Mac-gebruiker (bijna 2 jaar) en tot een paar maanden terug leek alles zonder problemen te verlopen.
Zo ongeveer rond de tijd dat ik de update van OS Sierra had geïnstalleerd gebeurt het dat mijn Mac ineens uit gaat. Ik moet dan de stekker er even uit halen anders krijg ik hem niet aan de praat. Dit gaat zo een hele tijd door net zoals op dit moment en nu draait hij weer zo'n 45 minuten zonder problemen. Ik heb een Mac 27 inch met 8Gb geheugen, dat wel voldoende moet zijn. Komt dit afslaan door de hardware of is het een softwareprobleem en wat zou ik er dan aan kunnen doen?
Zo ongeveer rond de tijd dat ik de update van OS Sierra had geïnstalleerd gebeurt het dat mijn Mac ineens uit gaat. Ik moet dan de stekker er even uit halen anders krijg ik hem niet aan de praat. Dit gaat zo een hele tijd door net zoals op dit moment en nu draait hij weer zo'n 45 minuten zonder problemen. Ik heb een Mac 27 inch met 8Gb geheugen, dat wel voldoende moet zijn. Komt dit afslaan door de hardware of is het een softwareprobleem en wat zou ik er dan aan kunnen doen?
Log In of Registreer om te reageren.
Reacties
Heb precies de zelfde machine uit 2013 en laat ik het afkloppen nog nooit problemen gehad.
Wie weet helpt de volgende link.
https://support.apple.com/nl-nl/HT201257 voor 2013
Of deze ligt er aan van welk jaar de mac is
https://support.apple.com/nl-nl/HT202731 Na 2013
Succes Gr Frank
Mijn Mac is van 2015.
Dank voor je link! Ik ga binnenkort hiermee aan de slag.
Mvrgr,
Roel
macOS opnieuw installeren zonder gegevens te verliezen..
Ook raad ik je eens aan om je schijfrechten te controleren: Dit kan net zoals in het eerste artikel door je computer op te starten met comando ⌘ + R
Rechtstreekse warmte is bij mij de oorzaak want na een uurtje kan ik die gewoon weer opstarten.
Misschien wel een idee om ''Macs Fan Control,, te installeren?!
Hierin kan je je temperaturen in zien op jouw sensoren, je baseert je temperatuur op het probleem en stel het in.
Ik vind het een goed programma, vooral bij oude mac,s en laptops ideaal , geeft je een stukje meer controle, en veiligheid op overhitting van je computer.
Piet
Ik heb ondertussen alweer software erop gezet maar direct na de clean instellen zag ik al foutmeldingen in de Console. Hoe kom ik hier nu vanaf? Blijkbaar is de OS van Apple zelf al de boosdoener?