Foto's van Galaxy S5 naar MacBook overzetten?

July 2017 aangepast in Algemeen
Ik zou graag mijn foto's van mijn smartphone overzetten naar mijn Macbook, ik heb android file transfer gedouwnload en mijn smartphone staat op MTP toch lukt het niet, wat doe ik, of, doe ik niet, fout ????

Reacties

  • Gevonden op internet wie weet werkt het.
    Bestanden overzetten naar de Mac vanaf je Android is via usb net iets uitdagender. Om dit succesvol te laten verlopen, dien je allereerst Android File Transfer op je Mac te installeren. Dit is een programma van Google om bestandsoverdracht via een usb-verbinding van Android naar de Mac te mogelijk te maken. De installatie hoef je maar één keer uit te voeren. Vervolgens wordt de app iedere keer automatisch geopend als je je Android aansluit.

    Vervolgens sluit je je Android aan met behulp van de usb-kabel. Veeg op je toestel het de notificatiebalk omlaag en selecteer de melding ‘USB voor…’ en vervolgens ‘Bestanden overzetten’. Er wordt een Android File Transfer-venster geopend waarin je naar hartenlust bestanden kunt selecteren, verplaatsen en verwijderen.

    https://mac.eltima.com/android-file-transfer.html
  • July 2017 aangepast
    Sorry e.e.a. Dubbel geplaatst
  • probeer dit eens te downloaden wie weet werkt het.

    https://mac.eltima.com/android-file-transfer.html
  • QuintenQuinten    Moderator
    In mijn ervaring met een S5 en het programmaatje op een MacBook Pro ervaar ik ook dat het niet echt gemakkelijk was. Eerst en vooral leek het me slim om het toestel genoeg batterij te hebben (onder de 10% wou het niet lukken, wat vreemd was). En dan moet je toestel ontgrendeld hebben en aansluiten, het programmaatje start dan op maar verdwijnt even snel als er iets fout loopt en de connectie verdwijnt. Natuurlijk moet je iedere keer op de smartphone toestemming geven, wat ik zelf ook raar vind. Maar bij mij lukt het nu toch aardig snel, soms zijn er meerdere pogingen nodig maar het lukt toch.
Log In of Registreer om te reageren.