Foto's verwijderen via PC (geen machtiging)

July 2017 aangepast in Windows
Goedemorgen,

ik ben nieuw hier, ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Sinds een week of twee, kan ik geen foto's meer verwijderen via mijn pc. Ik krijg de melding "U heeft geen machtiging om items te verwijderen".

Wat ik doe/deed sinds de iphone 3 en nu ineens niet meer kan:

1. hang de iphone aan de computer
2. open verkenner
3. open de DCIM map
4. sleep mn fotos in de desbetreffende map
5. verwijderde foto (overzichtelijk) van de iphone via rechtermuisknop.
6. klaar is kees.

Nu krijg ik bij stap 5 dus de melding, dat ik geen machtiging heb om items te verwijderen. Erg vervelend, zeker als je honderden foto's op je telefoon hebt staan om de zoveel tijd. Net vader geworden, dus ja dan heb je dat... haha!
Ik werkte dus nooit via itunes, ondanks het feit dat mijn pc wel degelijk gemachtigd is om de iphone te openen via itunes. Net nogmaals gemachtigd voor de zekerheid.

Ik kan er verder ook niks over vinden op internet, vandaar dat ik me bij deze website heb geregistreerd. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Dit is voor mij zeker een reden om (helaas) over te stappen naar een andere telefoon. Ondanks dat ik alle iphones heb gehad vanaf de 3...

Reacties

  • Zelfde probleem...?
  • QuintenQuinten    Moderator
    Dit komt omdat iCloud Foto bibliotheek hier een stok voor steekt.
    Je hoeft enkel het volgende te doen.
    op je iOS toestel:
    Instellingen ▸ Foto's ▸ iCloud-fotobibliohteek. uitschakelen. Fotostream, Upload burstfoto's en iCloud-fotodeling mag blijven aan blijven. Nu krijg je wel rechten om de foto's te bewerken.
Log In of Registreer om te reageren.