Verdwenen pdf-bestanden uit iBooks

June 2017 aangepast in Algemeen
Al heel lang sla ik pdf-documenten op met iBooks op mijn iPad. Heb ik dan alles bij de hand. Af en toe een back-up maken op de Mac, alles lijkt onder controle.
Om te voorkomen dat ik te lang wacht met back-uppen heb ik onlangs de instelling gewijzigd, zodat bij elk contact automatisch een back-up wordt gemaakt.
Gisteren wat eerder opgeslagen documenten gezocht, niet te vinden. Erger nog: al mijn documenten van de afgelopen 5 jaar zijn verdwenen, alles stond keurig in rubriekjes, zonder reden verdwenen. En uiteraard is ook de back-up van gisteren waardeloos, want corrupt. Alleen de namen van de mapjes staan nog in iBooks. Bij het overzetten van mijn vorige iPad naar deze iPad, was er geen document verdwenen. Dus nooit enige argwaan gehad, het is jaren goed gegaan.

Ben naar de Apple-store gegaan. Genius-bar: kan gebeuren als er een upgrade wordt gedaan. Staat in de gebruiksvoorwaarden waarmee u akkoord bent gegaan. Staat heel duidelijk op blz. ...

Weet iemand of en zo ja hoe uit iBooks verdwenen pdf-bestanden teruggetoverd kunnen worden?

Luc Sunter
Log In of Registreer om te reageren.