iCloud drive niet zichtbaar bij opslaan Word documenten
Als ik op mijn Finder klik, dan krijg ik een weergave zoals in afbeelding 1.
Als ik dan bezig ben in mijn tekstverwerkingsprogramma en wil gaan opslaan in een map of in mijn iCloud drive dan kan ik deze zaken niet meer bereiken en krijg ik het volgende te zien.
Hoe kan ik ervoor zorgen als ik wil opslaan vanuit een programma ik alle mappen kan bereiken zoals in afbeelding 1
dank
Pascal
Als ik dan bezig ben in mijn tekstverwerkingsprogramma en wil gaan opslaan in een map of in mijn iCloud drive dan kan ik deze zaken niet meer bereiken en krijg ik het volgende te zien.
Hoe kan ik ervoor zorgen als ik wil opslaan vanuit een programma ik alle mappen kan bereiken zoals in afbeelding 1
dank
Pascal
Reacties
Vreemd toch of niet?
Pascal
"saven" en "openen" zijn twee verschillende acties. Saven kan alleen in mappen van programma die het formaat ondersteunen. Maak zelf een map aan en daarin kun je alles kwijt.
Openen is iets anders.. bureaublad zit niet op uw iCloud drive, wel op een computer.
Ik vergeet even het saven omdat ik weet dat iCloud drive net iets speciaals is
Maar als ik gewoon kijk in mijn finder zie ik in de linkerkolom netjes al mijn zaken staan, waaronder mijn bureaublad.
Stel ik maak een schermafbeelding, die wordt op het bureaublad geplaatst. Ik ga naar mijn word document en wil deze schermafbeelding importeren in mijn word document. Dan kies ik afbeelding vanuit bestand en krijg ik eens scherm zoals in afbeelding 2 Dus geen bureaublad meer te zien, dus moet ik gaan navigeren via via om dat bureaublad te vinden en dan die schermafbeelding.
Doe ik diezelfde handelingen op mijn macbook Pro, dan krijg ik netjes heb beeld zoals in afbeelding 1 zodat ik onmiddellijk mijn bureaublad zie in de linkerkolom.
Dus ga ik ervan uit dat dit ergens met instellingen te maken moet hebben
bij voorkeuren Finder staat alles aangevinkt, anders had ik ook niet het beeld zoals in afbeelding 2 als ik gewoon op finder klik
Pascal
PS: ik heb Word-versie 15.33 (170409) en dit is wat ik kan doen:
Pascal