Hoe maak ik een partitie met Bootcamp op een externe HDD

December 2013 aangepast in Algemeen
beste,

ik heb hier een externe harde schijf van Seagate die 2 TB groot is een deel word nu gebruikt door time Machine
is het mogelijk om hier 1 TB af te staan voor een windows partitie?
Ik weet dat de meeste onder jullie niets van windows moeten hebben maar voor mij is de overstap heel drastisch!
alles van mail en bediening werkt hier heel goed en apps kan je in grote hoeveelheden downloaden, maar kwestie programma's blijf ik nu nog wel eventjes op mijn honger zitten!

Ik bezit Photoshop voor windows maar ben er voorlopig niets mee ook moet ik een nieuw Office pakket kopen
ik heb een grote passie voor modelbouw helikopters en heb dus een flight simulator die niet op deze mac werkt!
Ik heb dus een mac die heel veel schijfruimte heeft voor mijn foto's en mijn videobewerking maar kan voorlopig niet veel software vinden die op deze mac draait
ik heb wel een testversie van final cut pro draaien en ga deze waarschijnlijk wel als eerste kopen.
ook VLC player heeft er al voor gezorgd dat ik mijn filmpjes kan afspelen?
Ik werk dagelijks met office en zal deze dan ook moeten kopen om productief te blijven.

Op mijn werk gebruik ik dagelijks Photoshop, ben ik Sharepoint administrator en werk de hele dag met word en excel al mijn mail gaat via outlook.
Ik heb in pages al wat geëxperimenteerd maar moet te veel zoeken naar de simpele dingen kwestie opmaak enz.

Maar voor ik alles heb aangekocht wil ik voorlopig een windows versie laten draaien op een externe schijf zodat ik de programma's die nooit op een mac zullen werken toch nog kan gebruiken en hoe schakel je dan over naar een andere partitie komt er dan eerst een scherm met de verschillende besturingssystemen waar je uit kan kiezen?
Ik ben wel al weg van deze iMac! versta me niet verkeerd het is alleen een drastische omschakeling!

bij voorbaat dank,

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Om een lang verhaal kort te maken: op een externe USB HDD kan men geen Bootcamp partitie aanmaken.
  • Ok dan kan ik alleen maar mijn interne schijf opdelen voor een nieuwe partitie
    ik kom er wel uit
    bedankt voor de reactie
  • timoshatimosha    Moderator
    OK! Succes verder.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.