SIM-kaart iPhone geblokkeerd?

May 2017 aangepast in Algemeen
Ik heb gisteren een iphone gekocht bij de Apple winkel. Eerst aan de lader gelegd, ik moest naar een afspraak. Toen zag ik al het beginscherm om 'm in te stellen. Kom ik terug en wil mijn allereerste apple gaan instellen........ geeft ie ineens aan dat de "sim locked" is. Ik heb een SE gekocht omdat mijn hoofd overvol zit en het “makkelijker” is omdat ik al een Ipad heb. Maar ik vind het hebben van een telefoon best stresserend. Ik kan niet appen en niet sms-sen. Had een hele ouwe ouderwetse telefoon (Sony Ericsson c510) die ik amper gebruikte. Ik heb een nieuwe simkaart bij Tmobile (prepaid) gehaald en ben toen de SE gaan kopen. Wat moet ik in 's hemelsnaam doen? Wordt hier helemaal gestoord en verdrietig en gefrustreerd van.....

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    May 2017 aangepast
    Als het een nieuwe SIM-kaart is zal je de SIM-pincode moeten ingeven. Die staat op het kaartje waar de SIM inzat. Telkens bij het opnieuw opstarten zal de iPhone de SIM-pincode vragen.

    Als je te vaak een foutieve SIM-pincode hebt ingegeven kan je die weer vrijgeven door gebruik te maken van de PUK-code. Die code staat ook op het kaartje dat je van T-Mobile gekregen hebt.

    Dit is niets nieuws. De SIM-pincodes bestaan al sinds 1994 toen de allereerste GSM-toestelen verschenen.
  • "insert a valid SIM with no PIN lock to activate iPhone" "Open met thuisknop" (in alle talen). Dit zijn de teksten die ik zie op mijn mobieltje. Als ik op de thuisknop druk gebeurt er niks. Geen mogelijkheid om ook maar iets te doen.
    Ik heb nog niet eens de kans gehad om het apparaat te configureren.
    Hou er rekening mee in je antwoorden dat ik een totale nitwit ben op dit gebied........ ja....die bestaan nog steeds....
  • timoshatimosha    Moderator
    May 2017 aangepast
    Start de iPhone eens geforceerd opnieuw op. Dat doe je door de aan/uit + thuisknop tezamen in te drukken tot het appeltje verschijnt. Als het goed is heb je nu de mogelijkheid om de SIM-pincode in te geven.

    Lees ook de onderstaande activatie-instructies van Apple:

    https://support.apple.com/nl-nl/HT202033
  • Helaas, mislukt, appeltje gezien, maar er meteen weer diezelfde tekst op het scherm, zonder enige mogelijkheid om maar iets in te toetsen. Ja, die instructies heeft de winkel me per mail ook opgestuurd inderdaad.

Log In of Registreer om te reageren.