Volledige interne harde schijf van Macbook Pro niet meer toegankelijk

Hallo!

Ik zal even de situatie schetsen: in het Finder-menu bij 'Toon info', kan je je schijfbevoegdheden aanpassen als je het menu ontgrendelt met het wachtwoord natuurlijk, wat ik gedaan heb en heb daarvoor mijn HD macintosh bij 'everyone': 'lezen/schrijven' veranderd naar onbevoegd (geen toegang).
Waarom? ik zit nogal vaak openbare netwerken en zou niet willen dat iemand met mijn bestanden aan de haal zou kunnen bijvoorbeeld.

Nu ja, dacht ik dus overduidelijk dat iedereen op iedereen sloeg BUITEN de beheerder van de computer met inlogwachtwoord, wat blijkbaar dus niet zo is. Nu heb ik er dus met 1 keer mijn inlogwachtwoord in te voeren, mijn computer volledig ontoegankelijk gemaakt, ook voor mezelf.

Opstarten = grijs scherm zonder het inlogscherm te kunnen zien (want kan niet geladen worden).

Ik heb al in recovery modus opgestart (Cmd+R) en de schijfbevoedgheden van mijn interne HD gecontroleerd en hersteld, zonder succes, aangezien deze tool waarschijnlijk niets meer aan mijn HD mag/kan aanpassen, aangezien ze onbevoegd is?
Ik heb geprobeerd via een externe harde schijf nog een schijfkopie te maken (aangezien mijn laatste toch al +-1 jaar geleden is), maar dit blijkt ook onmogelijk, dan gebeurt er telkens een foutmelding (waarschijnlijk ook weer onbevoegd).


Mijn laatste domme stap van de bevoegdheid van lezen/schrijven van de interne HD naar onbevoegd te maken, zou ik dus ongedaan moeten kunnen maken, weet iemand toevallig hoe...?


Anders is het de backup van een jaar terug installeren, als dit nog lukt, maar was toch benieuwd of hier nog een andere oplossing mogelijk was.


Alvast bedankt!

Reacties

  • Ik heb dit probleem zelf kunnen oplossen intussen!

    OSX Lion opnieuw geinstalleerd via een externe harde schijf als opstartschijf (leeg) en zo kon ik in Finder met mijn wachtwoord mijn originele harde schijf terug van 'geen toegang' naar 'lezen en schrijven' zetten ahv mijn origineel inlogwachtwoord zoals ik het eerst had gedaan.

    Een hele omweg dus om terug in finder de instellingen te kunnen aanpassen aangezien hij de interne harde schijf niet meer mocht lezen, maar het is gelukt!
  • QuintenQuinten    Moderator
    Super, daar kan een slotje op

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.