Gedeeld fotoalbum.

Kan iemand mij vertellen hoe ik op de Mac iemand kan uitnodigen voor toegang op een reeds bestaand door mij gemaakt gedeeld album? Bij een nieuwe lukt mij dit wel. Alvast bedankt!

Reacties

  • April 2017 aangepast
    zoals uit het voorgaande printje blijkt, heb ik geen mogelijkheid om een abonnee toe te voegen dan wel te verwijderen. Volgens de Help zou dit wel hier moeten kunnen. WieOoWie...? Overigens, op m'n iOS-apparaten heb ik wel de mogelijkheden.....
  • timoshatimosha    Moderator
    Ik heb geen idee wat er bij jou allemaal vernaggeld is. Hier werkt dat wel. Heb je "handige tooltjes" gebruikt die iets doen met instellingen?



  • @timosha, ik heb absoluut niets aan illegale of "handige" tooltjes in gebruik. Ik hoop op een suggestie waarmee ik iets kan.
  • @timosha, ik kom bij toeval net achter het volgende: aan mijn MBP heb ik 2 externe beeldschermen. Op één van de externe bestaat dit euvel. De andere externe en het Mac-scherm doen het goed. Aansluiting op een andere poort verhelpt het probleem niet. Ik heb een MBP2016 met 4 TB3-aansluitingen. Beeldschermen zijn aangesloten met een verloop naar DisplayPort. Is er een oorzaak te redeneren?
  • @timosha, de externe die het goed doet was door mij ingesteld als primair scherm (witte balkje aan de bovenkant in systeemvoorkeuren). Nu ik het Mac-scherm weer als primair heb ingesteld gaat alles prima op alle drie de schermen! Heb jij of iemand anders een idee wat de logica hiervan is? Ik ben echt heel benieuwd.
  • QuintenQuinten    Moderator
    @berendvy Dit begrijp ik niet. Dus op het ene scherm kon je iemand toevoegen en op het andere niet.

    Meer info over iCloud foto delen http://help.apple.com/icloud/?lang=nl-nl#/mmc0cd7e99
  • April 2017 aangepast
    @quinten, het is precies zoals je zegt en ik ben net zo verbaast als jij. Alles is ook volledig reproduceerbaar: indien het mac-scherm primair is ingesteld heb ik alle opties op al de drie schermen. In geval één van de externe schermen primair is, zijn de opties op het andere externe (secundaire) scherm niet beschikbaar, op het mac-scherm wel. Tijdens deze testen hoeft Foto's niet te worden afgesloten, de app verslepen is voldoende voor de effecten. Opnieuw opstarten (zowel de app als de mac) heeft overigens dezelfde effecten. Ik hoop dat iemand met meerdere schermen dit ook eens wil testen en de gevindingen middels dit forum wil melden. @Wesley?... volgens mij werk jij ook met meerdere schermen, een uitdaging voor je?;) Suggesties of vragen?...Graag!!
  • WesleyWesley    Beheerder
    April 2017 aangepast
    Vreemd, maar zolang het op één scherm wel kan lijkt het mij prima toch? Ik zelf heb enkel een MacBook Pro dus geen meerdere schermen :p
  • @wesley, het punt is dat bij het primair instellen van één van de externe schermen, er op het andere externe scherm bepaalde functionaliteiten van in mijn geval Foto's, niet beschikbaar zijn. De logica hiervan is mij niet duidelijk. Wellicht is hier sprake van een bug of iets anders, maar dit wil ik graag bevestigd zien alvorens ik dit (in geval van een bug) aan Apple meld. Is er iemand die zijn ervaring via dit forum wil delen?
Log In of Registreer om te reageren.