iMessage gebruiken op twee toestellen?

April 2017 aangepast in iOS 10 of eerder
mijn vader(75+) heeft een ipad en iPhone 5s met de laatste software. Nu wil hij — als mijn moeder bijv. in het ziekenhuis is — dat zij, de iPad meeneemt, zodat ze iMessage kunnen gebruiken. Ik weet dat het mogelijk is, alleen als ik wat probeer, blijven ze op beide idevices samen binnenkomen. Kan dit geregeld worden zodat die mensen kunnen sms'n? (lees imessage)

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    — Ik heb jouw vraag iets duidelijker uitgetypt. —

    Je kan enkel naar elkaar sturen via verschillende accounts.

    Wat kan je doen,
    - Gebruik WhatsApp.
    - Voeg via appleid.apple.com alternatieve email-adressen toe. Onder Instellingen ▸ Berichten ▸ Stuur en ontvang via kies je dan welke email adressen worden gebruikt. MAAR: Bij iedere update of wijziging dien je dit opnieuw in te stellen, omdat dit over iCloud word gesynchroniseerd en dus op alle toestellen gelijk komt te staan, dat wil je dus niet.
    - Maak een eigen iCloud-account aan voor de iPad en voeg die toe via Gezinsdelen aan de iPhone van je vader. Zo kan je nog steeds van alle aankopen gebruik maken die gebeurd zijn op het originele account. Enkele kanttekeningen, zo worden dus foto's niet meer gesynchroniseerd tussen te toestellen maar kan je wel een gedeelde album aanmaken.
Log In of Registreer om te reageren.