Pad naar de iCloud Drive

March 2017 aangepast in iCloud
kan iemand me zeggen waar en hoe ik het pad kan vinden naar de icloud drive.
Ik wil bepaalde bestanden backuppen naar de drive, maar als ik klik op destination van mijn backupprogramma zie ik in de linkerkolom de drive niet meer staan. In het verleden heb ik het nog gedaan, maar ben nu dat pad vergeten

Pascal

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    ~/Library/Mobile Documents/
  • Ik heb nu mijn backup ingesteld van source: documenten naar destination : ~/Library/Mobile Documents/ ik laat de backup lopen en zie de bestanden in die map staan
    maar als ik kijk in mijn map icloud drive zijn deze bestanden daar niet in te vinden.
    Doe ik iets verkeerd?
    Pascal
  • KorKor
    March 2017 aangepast
    Het is helaas niet zoals bij Dropbox dat de mappen in je iCloud Drive te vinden zijn zoals je ze ziet.
    Bijvoorbeeld de bestanden gemaakt met Numbers zijn in iCloud Drive te vinden in:
    "~/Library/Mobile Documents/com~apple~Numbers/Documents/"
    Zoals je ziet heeft Numbers een eigen map in "~/Library/Mobile Documents/" genaamd "com~apple~Numbers", de Numbers-bestanden vallen daar weer onder. Dit is gedaan om de programma's en documenten van elkaar te scheiden, ze bevinden zich in een zg. Sandbox.

    De bestanden die ik in een zelfgemaakte map in iCloud Drive heb gezet zijn wel te vinden waar je ze verwacht, nl. in een submap van iCloud Drive.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.