Leapp: ervaringen gezocht?

March 2017 aangepast in Apple bytes
Dames en heren, goede middag nog.

Ik wil binnenkort een macbook aanschaffen en nu ben ik me dus aan het oriënteren hierop.
Nu kwam ik ook terecht uiteraard bij Leapp, het ziet er allemaal heel aardig uit enzo maar ik kan weinig vinden over ervaringen.

Wie kan mij dus zijn/haar vertellen mbt leapp?

Mijn dank is groot.

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    March 2017 aangepast
    Ok, eerst en vooral Leapp beweerd dat het gereviseerd toestellen verkoopt, dat is deels onwaar. Zij verkopen 2de handtoestellen die ze hebben opgepoetst. De controle die Apple uitvoert bij gereviseerde toestellen word niet gedaan bij Leapp.

    Het bedrijf is ook geen officiële Apple partner, anders is dit vermeld op de website, dus kunnen zij de toestellen niet opknappen met officiële onderdelen, het zijn goedkopere onderdelen uit bijvoorbeeld China. Er is dus een groter gevaar op defecten en zeker bij batterijen.

    Wat wel goed is, is dat ze 2 jaar garantie geven, maar dan ook enkel bij hen. Apple heeft daar tegen dan ook de garantie als je een toestel koopt bij een officiële Apple Reseller dan kan je het toestel het eerste jaar wereldwijd laten herstellen, het 2de jaar is het in eigen land bij alle Apple resellers (enkel particulieren). Bijkomend kan je voor een nieuw toestel ook Apple Care aanschaffen waardoor je garantie word uitgebreid en het 3 jaar word wereldwijd (ook voor bedrijven).


    Aanvulling:
    Productcondities — Leapp: Hier vind je alle condities terug van de toestellen. Let hier goed mee op, een goede deal is niet altijd een toestel dat perfect in staat is, en zeker met de technische beperking. Het is zeker de moeite om eens langs te gaan in de winkel en te vragen naar details van de staat van het toestel en die te mogen zien.
  • Zover was ik inderdaad ook al, en dit maakt mij dan op zich ook niet eens zoveel uit aangezien ze garantie geven.
    Wat betreft de goedkope onderdelen maakt me dit ook niet eens uit zolang het gewoon naar behoren werkt.

    Hieruit dus ook de vraag of dat wat ze aanbieden ook daadwerkelijk goed?
    Kan je met een enigzins gerust hart een apple product kopen bij leapp?

    Thnx voor je reactie in ieder geval.
  • timoshatimosha    Moderator
    Kan je met een enigzins gerust hart een apple product kopen bij leapp?
    Ja dat kan je. Ben ervaringsdeskundige. :) Vorig jaar heb ik in de Leapp Store in Hasselt - België twee MacBook Pro gekocht voor een kleinzoon en kleindochter. Die dingen waren (en zijn) tiptop in orde. Leapp heeft ook een uitstekende klantendienst en technische service.
  • @timosha

    Dat is goed om te lezen.
    Wat betreft service en klantendienst lees je heel veel hier over dat het goed is inderdaad maar gaat me toch ook om het product.
    Het zijn natuurlijk geen gloed nieuwe apparaten vandaar mijn vraag.
    Het scheelt namelijk ook wel, of een nieuwe macbook pro/air voor 1400 euro met 256gb of een wat oudere pro met 1tb voor 971 euro.

    bedankt voor uw antwoord! :)
Log In of Registreer om te reageren.