iPad met iOS 5.1.1 en verbindingsprobleem met WIFI
Goedendag,
Ik heb een iPad 1 met IOS 5.1.1 (3G + WIFI).
Het is niet mogelijk om hiermee een WIFI connectie met mijn KPN modem te maken. Mijn IPad Air en IPhone 5 en een Android toestel kunnen dat wel. Ik heb de netwerkinstellingen van mijn IPad 1 hersteld en contact gehad met KPN, maar zonder resultaat.
Ligt dit aan IOS 5.1.1, heeft iemand een oplossing?
Met vriendelijke groeten,
Fons
Ik heb een iPad 1 met IOS 5.1.1 (3G + WIFI).
Het is niet mogelijk om hiermee een WIFI connectie met mijn KPN modem te maken. Mijn IPad Air en IPhone 5 en een Android toestel kunnen dat wel. Ik heb de netwerkinstellingen van mijn IPad 1 hersteld en contact gehad met KPN, maar zonder resultaat.
Ligt dit aan IOS 5.1.1, heeft iemand een oplossing?
Met vriendelijke groeten,
Fons
Log In of Registreer om te reageren.
Reacties
Mogelijke zaken dat je al kan uitvoeren:
- Herstart de iPad met sluimer- en homeknop ingedrukt tot het Appl logo verschijnt
- Herstel via iTunes en plaats backup terug op het toestel.
Als je nergens nog connectie met de iPas zou kunnen hebben, dwz: WiFi-chip kapot, zal ook de instellingen inactief(grijs) moeten zijn, hier is het waarschijnlijk niet het geval.
Het is bekend dat sommige KPN Experiaboxen heel moeilijk kunnen doen met Apple apparatuur. Dat komt omdat die Wi-Fi routers Bonjour (aka mDNS aka Multicast DNS) niet of niet goed ondersteunen. Het is ook afhankelijk van de gebruikte iOS/OS X versie en van de Experiabox versie.