Agenda uitnodigingen in juiste Google agenda zetten?
Hi,
Ik gebruik voor mijn agenda de standaard app op mijn macbook OS sierra. Hiervoor heb ik 2 accounts ingesteld via google: 1 privé en 1 werk.
Als ik een invite krijg is dit in de vorm van een ics bestand. Als ik deze open dan komt de afspraak altijd in mijn privé agenda en kan ik niet mijn werk account kiezen. Ook als de invite naar mijn werk account werd verstuurd.
Hoe zorg ik er voor dat ik deze ics in mijn correcte agenda account kan zetten?
Mvg
Ik gebruik voor mijn agenda de standaard app op mijn macbook OS sierra. Hiervoor heb ik 2 accounts ingesteld via google: 1 privé en 1 werk.
Als ik een invite krijg is dit in de vorm van een ics bestand. Als ik deze open dan komt de afspraak altijd in mijn privé agenda en kan ik niet mijn werk account kiezen. Ook als de invite naar mijn werk account werd verstuurd.
Hoe zorg ik er voor dat ik deze ics in mijn correcte agenda account kan zetten?
Mvg
Log In of Registreer om te reageren.
Reacties
Agenda ▸ Voorkeuren... ▸ Algemeen ▸ Standaardagenda
Als ik ics vanuit e-mail op of eerst download en dan pas open, komt deze altijd in 'privé google' op geen enkele manier kan ik 'werk google' selecteren of nadien veranderen.
De enige oplossing dat ik kan bedenken is je .ics activiteiten via andere weg uploaden.
Als ik de .ics van deze link gebruik dan is er geen enkel probleem.
Het kan dus aan het bestandje zelf liggen, dat maak ik uit deze discussie.
Een andere optie die je kan uitproberen is het besturingssysteem opnieuw installeren: Zie: https://www.appletips.nl/os-x-opnieuw-installeren-zonder-je-gegevens-te-verliezen/
Ik heb ook geprobeerd met andere software: mozilla thunderbird. Maar op mijn macbook gaat de agenda invites altijd naar mijn privé gmail en kan ik nooit agenda kiezen.
Waar kan ik bij instellingen dat aanpassen dat het altijd method:publish is?