Agenda uitnodigingen in juiste Google agenda zetten?

March 2017 aangepast in Algemeen
Hi,
Ik gebruik voor mijn agenda de standaard app op mijn macbook OS sierra. Hiervoor heb ik 2 accounts ingesteld via google: 1 privé en 1 werk.
Als ik een invite krijg is dit in de vorm van een ics bestand. Als ik deze open dan komt de afspraak altijd in mijn privé agenda en kan ik niet mijn werk account kiezen. Ook als de invite naar mijn werk account werd verstuurd.
Hoe zorg ik er voor dat ik deze ics in mijn correcte agenda account kan zetten?
Mvg

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Zorg er voor dat je standaard agenda is ingesteld op de agenda dat jij wilt
    Agenda ▸ Voorkeuren... ▸ Algemeen ▸ Standaardagenda
  • Dit is zo al ingesteld . Ook als de afspraak in de agenda staat kan ik niet de account veranderen (icoon rechts boven), als ik dupliceer en mijn werk account kies is er geen aanpassing.
    Als ik ics vanuit e-mail op of eerst download en dan pas open, komt deze altijd in 'privé google' op geen enkele manier kan ik 'werk google' selecteren of nadien veranderen.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Als dat het niet werkt. Dan moet je via Archief ▸ Importeer... kiezen. Selecteer het ics bestand. En vervolgens krijg je de mogelijkheid om een account agenda te kiezen.

  • Dit lukt ook niet, dit had ik zelf ook geprobeerd. Ook de volgorde waarin de accounts verschijnen. Ik kan alleen maar een account kiezen als ik zelf een activiteit inplan, maar ics bestand gaat altijd naar privé account en ik kan onmogelijk werk account kiezen of aanpassen.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Ik vind momenteel het probleem niet. Kan je eventueel het .ics bestandje eens uploaden, het kan hier ook aan liggen. (evnt. verwijder ik het hier achter).

    De enige oplossing dat ik kan bedenken is je .ics activiteiten via andere weg uploaden.
  • Het gaat niet om 1 ics, maar elke ics.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Ik zou graag ééntje zien van jou.

    Als ik de .ics van deze link gebruik dan is er geen enkel probleem.

    Het kan dus aan het bestandje zelf liggen, dat maak ik uit deze discussie.
    Een andere optie die je kan uitproberen is het besturingssysteem opnieuw installeren: Zie: https://www.appletips.nl/os-x-opnieuw-installeren-zonder-je-gegevens-te-verliezen/
  • Ik heb verschillende ics geprobeerd van verschillende mailproviders. Altijd zelfde probleem. Op mijn iPad kan ik wel de agenda kiezen.
    Ik heb ook geprobeerd met andere software: mozilla thunderbird. Maar op mijn macbook gaat de agenda invites altijd naar mijn privé gmail en kan ik nooit agenda kiezen.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Rare oplossing misschien, schakel vink alle agenda's (zichtbaarheid) uit in iCal. Doe dan de import, of via je instellingen deactiveer je tijdelijk de agenda's volledig. Dan moet ie wel in de juiste gaan.
  • Dit is wel zeer vervelend. Telkens opnieuw agenda's uitschakelen, terug inschakelen. Als ik beide accounts terug inschakel en dan terug probeer... altijd naar privé en nooit kan ik account werk kiezen (dubbelklik, import).
  • Na zeer veel opzoek werk, heb ik op een forum ontdekt dat als je de ics bestand opent in een teksteditor dat er bovenaan staat: method:request . Als hier method:publish zou staan kan je wel de agenda account kiezen.
    Waar kan ik bij instellingen dat aanpassen dat het altijd method:publish is?
  • QuintenQuinten    Moderator
    Nergens, helaas. Maar supper voor de tip. Het moet door de aanbieder van de ics bestand best op voorhand worden aagepast. Die worden vaak automatisch gegenereerd.
  • Als ik zelfde ics open op mijn iPad dan kan ik wel agenda/account kiezen, maar niet bij Mac. Ook als ik ander programma (bv thunderbird) gebruik op Mac. Het probleem is specifiek gerelateerd aan Mac. Op forums kom ik dit probleem zeer veel tegen. Sommige Mac dan weer niet. Het moet dus ergens aan een instelling liggen.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Ik zou niet direct een instelling weten waarbij je dit kan aanpassen.
Log In of Registreer om te reageren.