Onvoldoende info wachtwoord om email te kunnen resetten

March 2017 aangepast in iOS 11 of eerder
Ik heb een vraag over mijn vastgelopen account. Mijn totale account zit in de cloud van mijn man, behalve mijn mail. Nu is mijn mail geblokkeerd en kunnen ze de herstelcode alleen per mail versturen. Maar omdat hij geblokkeerd is kan ik mijn mail niet openen. vervolgens hebben ze 1 vraag om mijn fe verifiëren of ik daadwerkelijk de beheerder ben en het antwoord op die vraag weet ik niet meer. Nu zeggen ze bij apple support dat er geen mogelijkheid meer is om mijn mail te openen en dat ik een nieuw mailadres moet aanmaken. Maar dit gaat mij zo veel werk kosten, dat ik dat echt heel vervelend vind en daarbij kan ik me niet voorstellen dat er geen andere mogelijkheden zijn.

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Hallo @diewer,

    Dat is inderdaad vervelend. Ik weet niet welke Apple support je gecontacteerd hebt maar. De procedure is zo dat je naar Apple Support moet bellen:
    België:
    0800 99846
    Nederland:
    0800 0200 570
    * Deze telefoonnummers zijn gratis en bereikbaar tussen 8u en 18u30.

    Gesprek plannen kan ook via deze website link:
    https://getsupport.apple.com

    Zij kunnen als enige je account deblokkeren. En dit geld als laatste optie.
    (enkel als twee-stapsverificatie niet was ingesteld)
  • Hallo Quinten,

    ik heb gisteren contact met de Nederlandse support gehad. De twee stapverificatie is wel ingesteld en ze vragen nu om een cc, deze heb ik gevonden, maar de tweede vraag weet ik niet meer. Is er dan geen mogelijkheid tot deblokkeren?
  • QuintenQuinten    Moderator
    Je hebt normaal verschillende vragen moeten beantwoorden. Probeer het eens opnieuw, het kan dat je een andere 2de vraag krijgt.

    Enkel Apple Support kan hier jou helpen, maar meer mogelijkheden tot deblokkeren zijn er niet.
  • hallo quinten,

    Ik begrijp dat apple zijn cloud moet veiligstellen, maar met een paspoort, creditcard of zoiets moet je identiteit toch ook aan te tonen zijn? Ik word nu geforceerd om een nieuw mailadres te openen, terwijl ik een middelgrote ondernemer ben met 20 mensen in dienst. Veel van mijn zaken verlopen via de mail.
    Had je antwoord op je zelf verzonnen vraag dan opgeschreven, hoor ik je denken, dit was echter tussen de 10-15 jaar geleden en toen dacht ik dat ik dat zou onthouden....
  • QuintenQuinten    Moderator
    Je paspoort kan inderdaad, maar net als creditcard kan dit vervalst worden. Ondertussen heb je na de 2 beveiligingsvragen twee-staps verificatie en twee-factor verificatie.

    Bij de volgende updates word twee-factor verificatie trouwens aanbevolen.

    Meer info over je account beveiligen vind je hier:
    https://www.appletips.nl/apple-activeert-twee-staps-verificatie-in-nederland-en-belgie/
    https://www.appletips.nl/twee-factor-authenticatie/

    Wist je dat heel veel websites en toepassingen gebruik maken van twee-staps verificatie.
Log In of Registreer om te reageren.