Vreemde melding?

February 2017 aangepast in macOS 10.12 Sierra


Heeft iemand toevallig ervaring met de melding op de foto die ik toegevoegd heb?
Ik heb deze melding al een aantal malen gehad en tot nu toe heb ik dat steeds geannuleerd. Maar de melding blijft terug komen.

Iemand Tips?

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Jij gebruikt Xcode Developer Tools zonder dat de Mac in Developer Mode staat. Dit is een veiligheidswaarschuwing die verschijnt telkens een programma tracht gebruik te maken van de com.apple.SamplingTools API (onderdeel van Xcode).



  • @timosha Dank u wel voor uw reactie.
    Maar moet ik nu m’n wachtwoord invullen en doorgaan? Of steeds blijven annuleren?
  • timoshatimosha    Moderator
    February 2017 aangepast
    Je zou moet gaan kijken welk programma gebruik wil maken van Xcode Developer Tools. Normale software doet dat niet.

    En, als je software wil ontwikkelen met Xcode dan moet je de Mac in Developer Mode zetten met Xcode.
  • @timosha Ik ontwikkel geen software dus ik heb het maar geannuleerd.
    Even later kreeg ik dezelfde melding alleen was het woordje SamplingTools nu veranderd in DeveloperTools.
    Ook die heb ik maar geannuleerd.
    Ik hoop dat het geen kwaad kan?
  • timoshatimosha    Moderator
    February 2017 aangepast
    Ik hoop dat het geen kwaad kan?
    Je zal toch moeten nakijken welke software absoluut toegang wil hebben tot de Xcode tools (en daar eventueel misbruik wil van maken). Dat is in ieder geval niet normaal. Ik ken wel "minder koosjere" software die dat doet. Maar het is niet aan mij om die te noemen.



  • Hoe kijk ik dat na dan? Ik bezit deze mac nu al wat jaren maar deze melding krijg ik pas sinds ik de upgrade heb gemaakt naar Sierra.
Log In of Registreer om te reageren.