Safari veroorzaakt systeemcrash (MacOS Sierra)
Wanneer ik gedurende enige tijd surf op internet in Safari, loopt het systeem vast. Niets werkt dan meer, ik kan niet naar andere programma's of zelfs maar de iMac afsluiten. Alleen maar met de knop op de achterzijde, waarna ik weer kan opstarten.
Log In of Registreer om te reageren.
Reacties
3/4 jaar geleden is er een Samsung SSD 850PRO in geplaatst. Het probleem heeft zich nooit voorgedaan daarvoor en ook niet met de vorige OS.
Zet de hardware acceleratie uit met de onderstaande terminal commando's:
defaults write com.apple.safari "com.apple.Safari.ContentPageGroupIdentifier.WebKit2AcceleratedDrawingEnabled" -int 0
defaults write com.apple.safari "com.apple.Safari.ContentPageGroupIdentifier.WebKit2CanvasUsesAcceleratedDrawin g" -int 0
defaults write com.apple.safari IncludeInternalDebugMenu 1
Zie het bijgevoegde plaatje om de hardware acceleratie uit te zetten:
Dank voor je uitgebreide reactie en hulp! In welk programma vind ik het menu met "Drawing/Compositing"van het plaatje hiervoor?
Ik zal je aanwijzingen verder opvolgen. Zodra ik merk dat het geholpen heeft, laat ik het weten. Nogmaals dank!
Met vriendelijke groet,
Renato
Zijn er nog andere mogelijkheden / oplossingen?
Misschien is er bij jou iets anders aan de hand. Maar dan zal je de symptomen iets nauwkeuriger moeten beschrijven. Ondertussen kan je in de Console crash logs gaan zoeken of de WindowServer crasht.
Uit het niets bevriest alles, alleen de muis kan bewegen, en alleen een harde reset brengt de boel weer in gang.
Waar kan ik de console crash log vinden?
Weet iemand nog raad?
Wat mij opviel nadat de hardware acceleratie was uitgeschakeld, dat in Finder acties trager zijn geworden, zoals bijv. verplaatsen of verwijderen van bestanden. Is dat het logische gevolg van het uitschakelen van de acceleratie?
De namen zijn:
WindowServer_2017-03-08-160516_server.userspace_watchdog_timeout.spin
WindowServer_2017-03-08-162131_server.wakeups_resource.diag
Gezien de tijdstippen zouden ze er iets mee te maken kunnen hebben. Maar van de inhoud van deze logbestanden snap ik niets.
Ik weet het echt niet meer.