MacBook installeert geen nieuwe macOS meer na instellen op fabrieksinstellingen

February 2017 aangepast in Algemeen
Hoi allemaal,

Ik zit een beetje in de knoop. Net een nieuwe MacBook gekocht en wilde daarom mijn oude MacBook Pro instellen op fabrieksinstellingen, zodat deze weg kan. Dat gedaan via de command + R functie bij opstarten, schijf leeggehaald. Nu probeer ik een nieuwe macOS erop te installeren (in dit geval de laatste versie, Sierra, dat is ook de enige versie die ik erop 'kan' installeren via het hulpprogramma), alleen lukt dit niet. Hij geeft bij de installatie steeds aan dat er nog 6 minuten resterend zijn, maar dat doet hij al voor een paar uur, in het voortgangsbalkje gebeurt niks.. Al een paar keer de installatie onderbroken en herstart, maar niks helpt.

What to do?
(Overigens, ik weet niet of het relevant is, maar bij het terugzetten van de fabrieksinstellingen stond er geen Sierra op de MacBook Pro, maar nog El Capitan..)

Help!

Reacties

  • KorKor
    February 2017 aangepast
    Ik zou proberen om met de nieuwe MacBook macOS Sierra te downloaden van de Appstore, dan een bootable USB-stick maken, zie hier:
    https://www.appletips.nl/bootable-usb-stick-macos-sierra/

    Dan met deze USB-stick je oude MacBook opstarten en proberen Sierra erop te installeren.
  • QuintenQuinten    Moderator
    (Overigens, ik weet niet of het relevant is, maar bij het terugzetten van de fabrieksinstellingen stond er geen Sierra op de MacBook Pro, maar nog El Capitan..)
    De computer krijgt vanuit de fabriek een instelling mee van wat het originele besturingssysteem is (bewaart op een microgeheugen, met nog tal van andere gegevens). Als je deze volledig naar fabrieksinstellingen brengen, klopt dit inderdaad dat je een ouder besturingssysteem hebt.
Log In of Registreer om te reageren.