Gebruik van Netflix, Uitzending Gemist, enz... in het buitenland.

January 2017 aangepast in iTunes- en App Store
Ik heb een vervelend probleem. Ik woon in het buitenland, maar ik gebruik een NL iTunes account, met een NL credit card. Dit is oa omdat ik anders alleen de films en de songs aangeboden krijg die in mijn woonland opgang doen en dat ook nog in de taal die men hier bezigt. Dat is dus opgelost...Maar er zijn wat vervelende consquenties. Zo kan ik mijn Netflix account niet met NL ondertitels krijgen en ook zijn de titels van de films/series in de plaatselijke taal. Veel programma's die in NL op "Uitzending Gemist" kunnen worden bekeken werken hier niet omdat mijn IP address niet in NL is, waar de benodigde rechten zijn betaald. In de App-store kan ik dan ook weer geen apps aanschaffen die in mijn land wel werken maar in NL (nog) niet, zoals bijvoorbeeld ApplePay, of een app van een plaatselijke bank of dienst. Dit is dus erg vervelend en ook in zekere mate inconsequent. Via VPN lukt het ook niet meer om de zaken zoals Netflix te regelen. Wie weet wat?

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Netflix bied enkel de titels aan die beschikbaar zijn in het land waar je dat moment bent. Je kan via de Accountvoorkeuren een taal kiezen en ook de ondertitels instellingen veranderen. Weet ook dat de ondertitels dus afhankelijk zijn van je land. Zulke zaken zijn dus niet aan te passen en gelden er de landelijke regels. Anderszijds kan je in Chrome ook een extensie toevoegen voor eigen subtitels (.srt) toe te voegen.
Log In of Registreer om te reageren.