Time Machine herkend back up niet

December 2013 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Ik heb mijn harde schijf die aan de PC gekoppeld was nu verbonden met de time capsule. Op deze schijf staat de backup van Timemachine als 'Backups.backupdb'.
Time machine herkent de oude bestanden plotseling niet meer en ziet dat er weinig ruimte zit op de schijf. Ik krijg de volgende foutmelding dat 'mijn naam.sparsebundle' niet kan worden aangemaakt (fout (null))

Heeft iemand advies?

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Op een externe (of interne) HDD maakt Time Machine een directory structuur aan voor de incrementele Time Machine backups. Geen sparsebundle (zie afbeelding 1).

    Op een Time Capsule maakt Time Machine wel sparsebundles aan (zie afbeelding 2).

    De directory structuur aangemaakt op een externe HDD is dus niet bruikbaar op een Time Capsule.

    Dat Time Machine geen nieuwe sparsebundle kan aanmaken op de HDD die nu aangesloten is aan een Time Capsule zal inderdaad wel betekenen dat er geen ruimte genoeg is. De oude Time Machine directory structuur staat er immers nog op.

  • OK. het alternatief is de schijf leeg maken en opnieuw een backup opbouwen.
    Ik had liever alles op Time Capsule gehad, maar de beperking van de bestandsgrootte van de Time machine houdt me tegen. Ik gebruik deze ook nog als NAS voor mijn muziekbibliotheek. En ik krijg een foutmelding waar op ik nog geen antwoord heb Zie elders. Bedankt in elk geval.
  • timoshatimosha    Moderator
    Een Time Capsule is eigenlijk niet erg geschikt als "NAS", maar goed.

    Je kan het verhaal toch ook omdraaien. Gebruik de interne HDD van de Time Capsule alleen voor Time Machine backups. En gebruik de externe HDD voor de muziekbibliotheek. Dan heb je nog het voordeel dat je de externe HDD van de Time Capsule kan ontkoppelen en aan een Mac kan aansluiten om snel data over te zetten (als dat nodig mocht zijn).

    Succes verder. ;-)
Log In of Registreer om te reageren.