FileVault beveiliging
Ik maak elke dag via Time Machine een reserve copie van mijn Mac op een externe schijf "WD My Passport for Mac". Ik heb om veiligheidsredenen deze schijf gecodeerd met FireVault. Werkt prima. Bij het opstarten moet ik even het paswoord ingeven en de schijf is onmiddellijk beschikbaar, zonder enige vertraging.
Nu overweeg ik om de vaste HD van mijn MacBook Pro eveneens met FireVault te beveiligen. Vooraleer dit te doen zou ik graag de ervaringen van andere gebruikers lezen. Is dit aan te bevelen of zijn er nadelen ?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Nu overweeg ik om de vaste HD van mijn MacBook Pro eveneens met FireVault te beveiligen. Vooraleer dit te doen zou ik graag de ervaringen van andere gebruikers lezen. Is dit aan te bevelen of zijn er nadelen ?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Reacties
Lees het onderstaande KB van Apple eens:
http://support.apple.com/kb/HT4790?viewlocale=nl_NL
Ik gebruik FileVault 2 op de interne HDD van een MacBook Pro en iMac. En op alle interne HDD van een Mac Pro. Van een vertraging merk ik niets.
Bedankt voor jullie reacties. Aangezien er blijkbaar geen nadelen zijn, ga ik vandaag de harde schijf van mijn MacBook Pro beveiligen met FileVault.
ondervind inderdaad geen enkel verschil of vertraging.Ook de reservecopie op de externe schijf werkt na het coderen van de HD prima.
Nogmaals dank voor jullie commentaren.
(Slotje)