FileVault beveiliging

December 2013 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Ik maak elke dag via Time Machine een reserve copie van mijn Mac op een externe schijf "WD My Passport for Mac". Ik heb om veiligheidsredenen deze schijf gecodeerd met FireVault. Werkt prima. Bij het opstarten moet ik even het paswoord ingeven en de schijf is onmiddellijk beschikbaar, zonder enige vertraging.
Nu overweeg ik om de vaste HD van mijn MacBook Pro eveneens met FireVault te beveiligen. Vooraleer dit te doen zou ik graag de ervaringen van andere gebruikers lezen. Is dit aan te bevelen of zijn er nadelen ?
Alvast bedankt voor jullie reacties.

Reacties

  • er is geen enkel nadeel.
  • timoshatimosha    Moderator
    @Spreeuwke

    Lees het onderstaande KB van Apple eens:
    http://support.apple.com/kb/HT4790?viewlocale=nl_NL
  • @Timosha. Bedankt, maar ik had dit artikel al gelezen. Mijn grootste vrees is echter dat de beveiliging van de HD een vertraging van de Mac tot gevolg zal hebben. Heb je daar enige ervaring mee ?
  • timoshatimosha    Moderator
    @Spreeuwke

    Ik gebruik FileVault 2 op de interne HDD van een MacBook Pro en iMac. En op alle interne HDD van een Mac Pro. Van een vertraging merk ik niets.
  • @ Floopie en Timosha.
    Bedankt voor jullie reacties. Aangezien er blijkbaar geen nadelen zijn, ga ik vandaag de harde schijf van mijn MacBook Pro beveiligen met FileVault.
  • Is ondertussen gebeurd. Heeft wel 10 uur geduurd, maar alles werkt prima en ik
    ondervind inderdaad geen enkel verschil of vertraging.Ook de reservecopie op de externe schijf werkt na het coderen van de HD prima.
    Nogmaals dank voor jullie commentaren.

    (Slotje)

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.