Geen geluid na aansluiten extern beeldscherm
Ik heb mijn macbook aangesloten op een externbeelscherm via de thunderboltport. Als ik een muzieknummer wil afspelen dan lukt dit niet. kreeg een melding dat ik een juiste uitvoerbron moet kiezen via ( airplay) kan damkiezen uit 1) Computer -Apple tv of 2) Apple Tv (beschikbaar) bij 1 staat een plusje + en bij 2 een vinkje. wat ik ook probeer geen geluid. pas als ik de externe beeldscherm uitzet en dus geen beeld dan wel muziek.
wie weet een oplossing ?
de externe beeldscherm is een samsung Syncmaster van 2010 die ik dus via HDMI en een thunderboltkabel heb aangesloten op de macbook
wie weet een oplossing ?
de externe beeldscherm is een samsung Syncmaster van 2010 die ik dus via HDMI en een thunderboltkabel heb aangesloten op de macbook
Reacties
Wat kan je proberen:
Regel het geluid vanuit de menubalk, klik met alt op het geluidsicoontje.
Heb je software geïnstalleerd die de oorzaak zou kunnen zijn.
Je zou eens moeten kijken naar de Audio/Midi-configuratie (dat is een standaard app in de Hulpprogramma's map
Herstart eens met Comand ⌘ + Alt ⌥ + P + R ingedrukt om het PRAM te resetten, (inhouden tot enkele keer het opstart geluid heeft weerklinkt)
PS: is het een DVI aansluiting dan is het een Displayport aansluiting en niet Thunderbold (gebruikt dezelfde poort)