Geen geluid na aansluiten extern beeldscherm

January 2017 aangepast in Hardware problemen
Ik heb mijn macbook aangesloten op een externbeelscherm via de thunderboltport. Als ik een muzieknummer wil afspelen dan lukt dit niet. kreeg een melding dat ik een juiste uitvoerbron moet kiezen via ( airplay) kan damkiezen uit 1) Computer -Apple tv of 2) Apple Tv (beschikbaar) bij 1 staat een plusje + en bij 2 een vinkje. wat ik ook probeer geen geluid. pas als ik de externe beeldscherm uitzet en dus geen beeld dan wel muziek.
wie weet een oplossing ?
de externe beeldscherm is een samsung Syncmaster van 2010 die ik dus via HDMI en een thunderboltkabel heb aangesloten op de macbook

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Had je voorheen geen problemen met dat beeldscherm, of is het de 1x dat je het aansluit? Welke macOS versie heb je?

    Wat kan je proberen:
    Regel het geluid vanuit de menubalk, klik met alt op het geluidsicoontje.
    Heb je software geïnstalleerd die de oorzaak zou kunnen zijn.
    Je zou eens moeten kijken naar de Audio/Midi-configuratie (dat is een standaard app in de Hulpprogramma's map
    Herstart eens met Comand ⌘ + Alt ⌥ + P + R ingedrukt om het PRAM te resetten, (inhouden tot enkele keer het opstart geluid heeft weerklinkt)

    PS: is het een DVI aansluiting dan is het een Displayport aansluiting en niet Thunderbold (gebruikt dezelfde poort)
  • Dank Quinten, Ik heb je raad opgevolgd en heb nu geluid via de Macbook en synchroon beeld op het externe beeldscherm. Kon na de toets combinatie cmd+alt en P+R op de menubalk voor interne luidspeaker kiezen. Had dat hiervoor niet gezien. dus dank en weer een probleempje opgelost.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Leuk om te horen.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.