iTunes op Time Capsule simultaan met meerdere gebruikers

January 2017 aangepast in iTunes- en App Store
Hallo,

Ik heb mijn iTunes-bibliotheek op mijn Time Capsule gezet, in de hoop hem dan vanaf al mijn apparaten te kunnen gebruiken. Dat lukt ook prima, beide computers en iPads werken samen met de TimeCapsule. Er is één probleem: Ik kan iTunes niet tegelijkertijd openen op mijn macBook en mijn iMac. Als het programma al loopt op de ene computer krijg ik op de andere deze mededeling:

'Het bestand iTunes library.itl is beveiligd. bevindt zich op een beveiligde schijf of u hebt geen bevoegdheden om naar dit bestand te schrijven.'

Om het nog ingewikkelder te maken: het is heel goed mogelijk om tegelijkertijd verschillende muziek af te spelen op 1 computer en de twee iPads. En dan kan ik ook Sonos nog tegelijkertijd gebruiken. Een hoop herrie, maar het kan wel. Hoe los ik het twee-computerprobleem op?

Dank voor uw aandacht en vriendelijke groet

Bollie

Reacties

  • waarom niet je gehele bibliotheek in de Cloud knallen, dan zijn volgens mij alle problemen/beperkingen opgelost.....
  • timoshatimosha    Moderator
    January 2017 aangepast
    'Het bestand iTunes library.itl is beveiligd. bevindt zich op een beveiligde schijf of u hebt geen bevoegdheden om naar dit bestand te schrijven.'
    De iTunes Library wordt gebruikt door een andere gebruiker/computer. iTunes is geen multi-user software met gelijktijdige r/w toegang voor meerdere gebruikers.
  • 180 GB muziek. Kost me 3 euro p/m, terwijl ik juist iTunes Match wil opzeggen omdat me dat ook 25 euro p/j kost, terwijl ik het niet meer gebruik om de samplekwaliteit van mijn muziek te verbeteren.

    Timosha, dat verbaast me. Waarom kan ik de bibliotheek dan wel gebruiken, of in elk geval laten lezen, door 1 computer, twee iPads en Sonos tegelijkertijd?

    Dank voor jullie reacties.
  • timoshatimosha    Moderator
    January 2017 aangepast
    @Bollie

    Ik heb mijn vorig bericht nog iets verduidelijkt.

    Kijk ook eens naar de toegangsrechten van iTunes library.itl. Alleen de eigenaar heeft Read & Write rechten. Everyone heeft alleen Read only rechten.

  • Dank, heb daar alle rechten.
Log In of Registreer om te reageren.