Safari opent na update MacBook niet meer

December 2016 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Na het uitvoeren van een grote update op mijn Macbook, welke al halverwege vastliep, opent mijn Safari helemaal niet meer. Zijn er andere mensen met dit probleem? Ik heb de laptop al meerdere keren weer opnieuw opgestart, zonder resultaat.

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Heb je al opgestart met PRAM reset (opstarten met Comand ⌘ + Alt ⌥ + P + R ingedrukt, tot dat enkele keren het opstart geluid is geweest).

    Als dit niet helpt kan je de volgende stappen doorlopen:
    In Finder ga je naar Ga ▸ Ga naar map... en geef je ~/Library in
    1. Zoek de map Safari en verplaats die naar je bureaublad.
    2. Verplaats de map com.apple.Safari.savedState in de map Saved Application State naar je bureaublad.
    3. In de map Caches verwijder je alle bestanden die beginnen met com.apple.Safari.
    4. Als je volgende bestand hebt in de map Cookies com.apple.Safari.SafeBrowsing.binarycookies mag je die ook verwijderen.
    5. Uit de map Preference verwijder je alle bestanden die beginnen met com.apple.Safari
    6. Verplaats alle bestanden die in de map Internet Plug-Ins Je kan die achteraf terug plaatsen, maar het kan zijn dat één van deze plug-ins de oorzaak zijn.
    7. Je hebt vervolgens ook nog op volgende locatie plug-ins /Library/Internet Plug-Ins. Deze mag je ook verplaatsten behalve volgende plug-ins: Default Browser.plugin, iPhotoPhotocast.plugin, Quartz Composer.webplugin, QuickTime Plugin.plugin


    Het verplaatsen naar de bureaublad word gedaan omdat je dan de bestanden op locatie verwijderd, maar ze nog altijd als back-up op je computer staan, achteraf als het gelukt is kan je die bestanden verwijderen.
Log In of Registreer om te reageren.