Groot gedeelte van contacten verdwenen na update macOS 10.12.2?

December 2016 aangepast in macOS 10.12 Sierra
Na de update naar Sierra 10,12,2 zijn een groot gedeelte van mijn contacten verdwenen.

Als ik contacten open zie ik links boven icloud staan, dus vermoed ik dat enkel de contacten die in icloud stonden bewaard zijn gebleven.

Ik heb bij accounts ook een map Telenet imap staan en als ik die open komt er na enkele seconden een popup venster met "geen verbinding mogelijk met de account Telenet imap".
Als ik dan het wachtwoord ingeef krijg ik de melding "deze account bestaat al".
Hoe zou ik deze contacten toch kunnen terug halen of het imap account terug kunnen activeren om via mail te kunnen werken?
Ik krijg enkel de mails binnen in mail, verzenden gaat niet (enkel via de webmail van Telenet)

Weten jullie waar ik contacten kan terug vinden op de Imac, omdat deze contacten up to date waren (en die van de webmail van Telenet niet).

Het is de bedoeling om straks alles prive online te zetten (contacten, mails en documenten) zodat er nooit niets meer verloren gaat.
Maar hoe ik dit het best doe, weet ik ook niet daarom mag je hier ook tips voor geven.

Alvast bedankt om mee te denken.

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Alles is terug te vinden in volgende map: ~/Library/Application Support/AddressBook/ kan je bereiken via Finder Ga ▸ Ga naar map... Dit zou dan vervolgens moeten staan in Metadata. Als je niet kan verbinden met de accounts, is het aangeraden om het account van je computer te verwijderen en opnieuw toe te voegen, zowel met Telenet als iCloud.
  • @Quinten
    In de (rechtstreekse) map Metadata staat helemaal niets in.
    In de map Sources en dan nog een map met een hele lange nummer staat nog een map met Metadata en hierin staan enkel de enkele adressen die ik zo ook nog zag in mijn contacten.

    Als ik al mijn accounts (icloud, Telenet en hotmail) verwijder van de computer en ze nadien terug toevoeg; ben ik dan mijn emails kwijt?
    zo ja, anders probeer ik de emails ergens op te slaan (zal wel een heel werk zijn omdat dit een 320 mails zijn)
    Ook in de map notities zijn er dingen opgeslagen en vermoed dat dat ook verbonden is met icloud of zo; blijft dit behouden?
  • QuintenQuinten    Moderator
    Neen, als je het account verwijderd van je computer, en nadien terug toevoegt zullen deze opnieuw worden gedownload. Als je 100% zekerheid wilt, dan raad ik je aan om een backup te nemen.
Log In of Registreer om te reageren.