Apple Store in Haarlem geopend.

December 2013 aangepast in Apple bytes
Vandaag ben ik gaan kijken naar de nieuwe Apple Store in Haarlem, die vandaag geopend werd.
Het ziet er zoals gewoonlijk netjes uit. Een grote rechthoekige diepe ruimte maar bijzonder goed verlicht. De beroemde glazen trap ontbreekt, deze winkel heeft alleen een begane grond. Ook ligt hij niet opvallend in het zicht, maar één van de winkels in de grote winkelstraat van Haarlem, vlak bij V&D en tegenover wat voorheen De Slegte was. Onder een andere naam bestaat die winkel gelukkig nog en is nog steeds een fraaie boekenwinkel zoals een boekenwinkel hoort te zijn.

Uiteraard de bekende (vele) houten tafels. Achterin de Genius bar en de wanden vol met artikelen. Ik arriveerde tussen één en twee uur in de middag en het was bijzonder druk. Ook was er een massa jonge medewerkers (van mij hadden er ook wel een paar oudere bij gemogen) waarvan een deel versterking was uit Amsterdam. De verkoop leek me goed, gezien het feit dat ik enkele nieuwe iMacs zag staan voor overdracht.

Toen iCentre failliet ging en werd overgenomen, werd het personeel ontslagen. Mijn eerste iMac kocht ik daar in 2009 en soms liep ik er binnen, geholpen door vaak dezelfde jongeman. Toen ik mijn huidige iMac kocht in de Apple Store (twee maanden geleden) kwam ik dezelfde jongeman weer tegen. Vandaag kwam ik hem dus weer tegen en inmiddels heeft hij een managers betrekking in de Store van Haarlem. Het is hem van harte gegund. De iCentre bestaat nog steeds in Haarlem, maar ik heb begrepen dat december de laatste maand is.

Ik heb wat foto's gemaakt, maar kan ze hier helaas niet plaatsen. Ongetwijfeld komen die nog wel van het internet.

Reacties

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.