Problemen na update Sierra versie 10.12.2

December 2016 aangepast in macOS 10.12 Sierra
Sinds de update van versie 10.12.2 van Sierra zijn bestanden niet meer via finder te openen maar kan dit alleen nog vanuit de hulpprogramma's zelf. Dit is een zeer omslachtige werkwijze en zeker niet prettig wanneer tegelijkertijd verschillende soorten bestandsformaten moeten worden geopend. Hebben meer mensen dit probleem en zo ja, is er al een oplossing hiervoor gevonden?

Reacties

  • @Katalist helaas heb ik niet de oplossing voor je maar ik kan je wel melden dat het geen "algemeen" probleem is naar aanleiding van de Sierra update... bij mij werkt het gewoon.
  • @Berendvy voorheen geen problemen gehad met Sierra, nu pas sinds update van 14 dec.
    Melding bij het openen van Excelbestanden:
    "Het programma Microsoft Excel.app kan niet worden geopend. -36
  • timoshatimosha    Moderator
    @Katalist

    Hier ook geen problemen met het openen van bestanden na de Sierra 10.2.2 update.
    Het programma Microsoft Excel.app kan niet worden geopend. -36
    Die foutboodschap gaat niet over bestanden in Finder maar over het (gekoppelde) programma Microsoft Excel dat niet kan geopend worden. Jij hebt waarschijnlijk in Finder op een Excel bestand geklikt en dat werkt niet omdat Excel niet wil openen.

    Kijk eens na of er geen updates zijn voor Microsoft Office. Hier werkt Microsoft Office 2016 for Mac in ieder geval perfect met macOS 10.2.2 Sierra. En dat op verschillende iMacs en MacBooks.
  • -36 .... Arch ... Ik heb dus hetzelfde probleem, maar met alle apps, niet alleen Office!

    Nadat ik Sierra geïnstalleerd had, kreeg ik "slechts" problemen met m'n bluetooth ... die zelf maar bedenkt wanneer er verbindingen gemaakt moeten worden en waarmee (bijvoorbeeld met een muis van een andere mac) ... en met het scannen via bekabeld netwerk (daar was ik echt niet de enige heb ik gelezen en dat gaat nu weer ... op onderstaande problemen na)

    ... dus toen er een update van Sierra beschikbaar was ... ben ik zo stom geweest die te installeren ... ik had de hoop dat m'n probleempjes dan wel opgelost zouden zijn. Het is wel vaker voorgekomen dat m'n printer het even niet naar behoren doet na installatie van een nieuwe versie ....
    Nou, je wilt niet weten hoe ik me onderhand erger aan Sierra. Ik heb inmiddels Sierra 3 keer opnieuw geïnstalleerd, maar niks helpt.

    M'n TimeCapsules doen het naar behoren, maar de bestanden op de harde schijven zijn niet meer normaal te openen .... bij iedere app (Excell, Word, QuickTimePlayer, Picasa, Voorvertoning) krijg ik "foutcode -36" en moet ik via de meest omslachtige manier de bestanden openen ... sommige apps vertikken het helemaal.

    Verder kan ik niet meer meerdere PDF scans als een gecombineerd document naar deze schijven schrijven ... ja de eerste blz ... dan kun je scannen wat je wilt, maar het blijft bij deze ene blz. Dus dan maar eerst "ergens anders" naartoe scannen en dan het gehele document naar deze HD.
    Ik heb dit probleem alléén maar bij HD's die op m'n TimeCapsules zijn aangesloten (zowel de HD van de TC's als de HD's die daar aan zitten) en alléén maar met de MBP waarop ik Sierra heb geïnstalleerd ... vanaf m'n iMac die op hetzelfde netwerk zit werkt alles prima!

    MacBook Pro (Retina, 15-inch, Early 2013)
  • ... en ik heb alle beschikbare updates geïnstalleerd, dus dat is het ook niet.
  • @Zimon63 Je hebt volgens zeggen Sierra 3x geïnstalleerd. Doe je dit volgens de Clean Install procedure welke elders op dit forum beschikbaar is? Dit zou je ik sowieso adviseren en wat minstens net zo belangrijk is: GEEN complete restore van eerdere backups terug zetten!! Ik hoop dat je op iCoud zit, dan is je data gewoon weer beschikbaar. Overige programma's selectief opnieuw vanuit de bron installeren alsmede diverse instellingen van progs opnieuw doorvoeren. Dit is even een klus, maar wel de meest veilige en bovendien ben je je weer bewust van allerlei mogelijkheden. Ik heb hier goede ervaringen mee.
  • hier heb ik dus ook last van sinds 10.12.2 die foutcode -36. erg irritant.
    ik heb dit opgelost door via time capsule een reservekopie terug te zetten waar 10.12.1 op staat. Dus laat het maar even zo, totdat 10.12.3 uitkomt en die versie proberen. Ik zou graag zien of iemand een oplossing heeft gevonden.
  • Ik had zelfde problemen op timecapsule na upgrade, kreeg errorcode 36 bij openen miscrosoft-office bestanden.
    Vermoedelijke oorzaak: toegangsrechten voor o.a. icons/shortcuts ontstaan door automatisch verbinden (via afp)
    Oplossing : connect de drive met problemen handmatig (smb)
    In Finder : Ga ==> Verbind met Server.
    tik in: smb:// bijv. smb://192.168.178.18
    Voeg toe met + en verbind.
    Timecapsule is standaard 10.0.1.1 is het ook een router dan ip adres opvragen via utility airport. (bijv. 192.168.178.18) klik op plaatje time capsule en een popup verschijnt met o.a. het ip-adres (eventueel eerst wachtwoord intoetsen)

    Geen enkel probleem meer met files.
Log In of Registreer om te reageren.