Backup schijf wordt niet meer automatisch herkend
Sinds upgraden naar OSX 10.12 (Sierra) wordt mijn vast aangesloten backup schijf - na normaal opstarten - niet meer herkend. Kan dan dus geen reservekopieën meer maken. Uiteraard ook niet automatische reservekopieën. Ik moet eerst firewire stekker van backup schijf even uittrekken en weer insteken. Dan werkt het weer. Weet iemand een oplossing?
Log In of Registreer om te reageren.
Reacties
Is er iemand die dit herkent? Of een oplossing weet?
De MacPower en Xtron FireWire behuizingen zijn nog altijd verkrijgbaar. De nieuwste modellen hebben ook nog een USB 3 aansluiting aan boord.
Ik denk niet dat het probleem van @ReneH veroorzaakt wordt door macOS 10.12 Sierra. Ik kan het probleem hier in ieder geval niet reproduceren. De FW800 Daisy Chain werkt perfect met Sierra.
Heb andere backup schijf geprobeerd en die wordt ook niet automatisch herkend. Pas na uit en aanzetten van die schijf wordt de Macbook wakker. Het moet toch echt iets met Sierra zijn, daarvóór was er namelijk niets aan de hand. Toch maar eens proberen of de Apple helpdesk wat weet.
Draaien er op die MacBook "handige tooltjes" die iets doen met FireWire en/of USB? Of erger nog, drivers van derden voor FireWire/USB?