500 GB aan systeembestanden in macOS Sierra?

December 2016 aangepast in macOS 10.12 Sierra
Sinds enelel maanden heb ik een nieuwe iMac met OS Sierra. Grote bestanden staan op een externe schijf. Nu valt mij bij een check op dat het grootste deel van mijn HD al vol is. Het deel systeembestanden beslaat zelfs meer dan 500 Gb. Dat vind ik wel heel vreemd.
Bij installatie van Sierra heb ik gebruik gemaakt vam Time Machine om het gehele systeem van de voorganger terug te zetten. Iemand een idee?

Reacties

  • Probleemoplossing zelf gevonden.
    Bij het bekijken van de inhoud van de harde schijf trof ik een bestand aan met een datum en nummer. De datum kwam overeen met de inrichtingsdatum van mijn nieuwe iMac. In die map trof ik mapjes aan die overeenkwamen met de mapjes die ik in mijn systeembibliotheek aantref. Kennelijk is er een backup op de harde schijf gemaakt zonder dat ik mij daarvan bewust was. Inmiddels is de map verwijderd waardoor ik meer dan 600 GB meer ruimte heb. Misschien kan iemand mij vertellen waar deze kennelijke extra b backup vandaan komt?
  • Tijdelijke bestanden die niet verwijderd zijn tijdens het terugzetten vanuit je TM back-up misschien..?
Log In of Registreer om te reageren.