Mail op de iMac (MacOS Sierra) blijft staan op 'Mail werk bij'

December 2016 aangepast in macOS 10.12 Sierra
Na het installeren van Sierra op onze iMac start de mail niet door na het klikken op het mail icoontje. Op onze iMac heb ik 2 gebruikersaccounts staan en beide accounts geven hetzelfde probleem. Alle overige APP's / functionaliteiten werken prima voor zover ik kan nagaan.

Er verschijnt een scherm met de titel "Werk Mail bij' en de status balk is geheel blauw. Hoe kan ik dit oplossen?

iMac (21.5-inch, Mid 2011)
MacOS Sierra Versie 10.12.1

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Het best wat je kan doen nu is via Systeemvoorkeuren ▸ Internetaccounts, je Mail accounts, verwijderen van je computer en opnieuw toevoegen. Zodat het van de grond af opnieuw kan opbouwen, je ben hierdoor geen enkele email kwijt, deze worden op de server bewaard.
  • December 2016 aangepast
    Quiten bedankt voor je reactie.

    Ik heb het mailaccount verwijderd via Systeemvoorkeuren ▸ Internetaccounts. Opnieuw via + het account aangemaakt.

    Mail opgestart. Mail werkt de eerste keer. Sluit ik mail af en start het weer opnieuw op, dan heb ik hetzelfde probleem.
  • QuintenQuinten    Moderator
    hmmm dat is heel vervelend.

    Een laatste iets dat ik wil uitproberen: Verwijder het account opnieuw. Verwijder vervolgens alles in volgende map ~/Quinten/Library/Mail. En voeg het account opnieuw toe. Je kan ook trouwens in Mail Postbus ▸ Bouw opnieuw op kiezen dat kan ook helpen.
  • Hoi Quinten,

    Helaas werkt dit ook niet. Het is een index probleem en ik heb vele varianten geprobeerd, tot aan indexen in de verborgen mappen weggooien.

    Ik heb voor nu weer even de El Capitan teruggezet, bedankt voor het meedenken.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.