Mail op de iMac (MacOS Sierra) blijft staan op 'Mail werk bij'
Na het installeren van Sierra op onze iMac start de mail niet door na het klikken op het mail icoontje. Op onze iMac heb ik 2 gebruikersaccounts staan en beide accounts geven hetzelfde probleem. Alle overige APP's / functionaliteiten werken prima voor zover ik kan nagaan.
Er verschijnt een scherm met de titel "Werk Mail bij' en de status balk is geheel blauw. Hoe kan ik dit oplossen?
iMac (21.5-inch, Mid 2011)
MacOS Sierra Versie 10.12.1
Er verschijnt een scherm met de titel "Werk Mail bij' en de status balk is geheel blauw. Hoe kan ik dit oplossen?
iMac (21.5-inch, Mid 2011)
MacOS Sierra Versie 10.12.1
Reacties
Ik heb het mailaccount verwijderd via Systeemvoorkeuren ▸ Internetaccounts. Opnieuw via + het account aangemaakt.
Mail opgestart. Mail werkt de eerste keer. Sluit ik mail af en start het weer opnieuw op, dan heb ik hetzelfde probleem.
Een laatste iets dat ik wil uitproberen: Verwijder het account opnieuw. Verwijder vervolgens alles in volgende map
~/Quinten/Library/Mail
. En voeg het account opnieuw toe. Je kan ook trouwens in Mail Postbus ▸ Bouw opnieuw op kiezen dat kan ook helpen.Helaas werkt dit ook niet. Het is een index probleem en ik heb vele varianten geprobeerd, tot aan indexen in de verborgen mappen weggooien.
Ik heb voor nu weer even de El Capitan teruggezet, bedankt voor het meedenken.