Kan ik een audio-cd-speler aansluiten op de MacBook om muziek-cd's naar externe opslag te kopiëren?

Kan ik een audio-cd-speler aansluiten op de MacBook om muziek-cd's naar externe opslag te kopiëren?

Ik wil mijn cd's graag extern opslaan EN kopiëren naar een geheugenkaart (laatste is misschien een beetje ouderwets; maar mijn auto heeft geen CarPlay maar wel een micro sd-kaart). Ik heb geen externe cd-speler meer voor Mac, maar nog wel een audio-cd-speler, die onderdeel uitmaakte van een hifi-stereo-installatie (goede kwaliteit). Ook wil ik de cd's kunnen kopiëren naar en afspelen op de iPhone en/of iPad. Weet iemand of dit mogelijk is?

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Als je CD-speler kan aangesloten worden via USB of thunderbold op je MacBook zal dit geen probleem moeten geven. Kan je ook eens zeggen wat het model is? Maar ik twijfel hierover omdat dit gaat over een onderdeel is van een HiFi installatie (deze kunnen alleen lezen en niet opslaan.

    Wat je kan proberen, maar dit neemt veel tijd in beslag:
    Sluit de audio output (3.5mm hoofdtelefoon aansluiting of een optische geluidskabel) aan op je computer en neem vervolgens de audio op via QuickTime. Dit zal veel tijd in beslag nemen maar helaas ook kwaliteit verlies met zich meebrengen.

    Muziek dat je importeert in iTunes zal je vervolgens kunnen plaatsen op je iPhone en iPad.

    Er bestaan al goede cd/dvd lezers voor 25 euro op de markt, je hoeft maar even te Googlen
  • Dankjewel voor je reactie Quinten.

    De laatste regel is het beste advies...ga ik doen!

    Jaap

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.