iMac, Sonos en Apple Music

Ik kan een deel van de muziek, die ik in de loop van de tijd van cd naar mijn iMac heb gekopieerd niet afspelen via Sonos. Een aantal albums geeft geen probleem, bij andere albums sommige nummers niet en weer andere albums in het geheel niet. Ik kon de oplossing van dit probleem niet op de webpagina's van Apple en Sonos kunnen vinden. Is er iemand, die weet hoe ik dit op kan lossen?

Reacties

  • JMRJMR
    November 2016 aangepast
    -in Sonos balk onder 'beheren'-werk muziekbibliotheek nu bij..
    - in Sonos balk onder 'beheren'- instellingen muziekbibliotheek kun je bij mappen + je locatie toevoegen als je met meerdere macs in je netwerk zit.
    -bij systeemvoorkeuren, energiestand mac instellen op-nooit! in slaap gaan..
    -een sterke wifiverbinding of Sonos netwerk verbinding kan ook helpen.
    -de muziek moet ook effectief op je schijf staan dus als je in je iTunes bibliotheek wolkje-pijltje ziet van een album of afspeelijst moet die eerst gedownload worden voor je de muziekbibliotheek bijwerkt in Sonos.

    Met apple music abonnement gebruik ik die eigen bibliotheken niet zoveel meer, maar ik hoop dat deze tips helpen?

    groeten
  • Het is mij helaas niet gelukt. Ik heb de vraag inmiddels ook bij Sonos neergelegd. Ik krijg de mededeling "Kan (naam nummer) niet afspelen. Toegang geweigerd.".
  • Onderstaand screenshot is hetgeen je als melding krijgt van Sonos als je muziek wil ophalen van een sluimerende of uitgezette iMac.
    "Toegang geweigerd" wordt daarin dus niet gebruikt.
    Ik vermoed dat de muziek via één of andere weg gemachtigd in je bibliotheek moet staan, alvorens door Sonos opgepikt te kunnen worden.

  • Ik krijg de mededeling ook als ik Sonos vanaf de iMac aanstuur, dus hte heeft in elk geval geen directe relatie met sluimeren of uitzetten. Dank voor de inzet.
  • Met behulp van Sonos hulp op afstand is het probleem opgelost. Dank voor de suggesties.
Log In of Registreer om te reageren.