Geïmporteerde video's worden niet afgespeeld in Foto's iPad

November 2016 aangepast in iOS 10 of eerder
Tot enkele maanden geleden kon ik foto's/filmpjes importeren van ons fototoestel (lumix) naar de foto's app op de Ipad. Dat kan nog steeds, maar ik kan de filmpjes niet afspelen op de ipad. Foto's bekijken lukt wel.
Ik heb geen instellingen op het fototoestel aangepast. Ik kan de filmpjes ook gewoon op het fototoestel terugkijken.
Iemand een oplossing? En ja. Ik zal de volgende keer de ipad/iPhone gebruiken.

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Gaat dit over dit tussenstuk? http://www.apple.com/be-nl/shop/product/MC531ZM/A/apple-ipad-camera-connection-kit

    Men vermeld ook bij de specificaties het volgende:
    iPad en de Camera Connection Kit ondersteunen standaardfoto-indelingen, zoals JPEG en RAW, en ook SD- en HD-video-indelingen, waaronder H.264 en MPEG-4.
    Dit betekend dat bij films volgende formaten niet worden ondersteund: mkv, mts, m2ts, ...
    Gebruik hiervoor bekende apps die dit wel zouden ondersteunen zoals Dropbox of VLC om deze vervolgens te openen en af te spelen op je iPad.

    Ik raad je dus aan om even de iPad of de lumix te verbinden met een computer om te zien wat voor een bestandsformaat het gaat. (extensie is genoeg om te weten over wat het gaat)
  • Nee, gewoon met Lightning kabeltje. Zijn MOV-bestanden. Op mijn iMac kan ik ze wel vanaf de fotocamera geheugenkaart afspelen. Het is net of de iPad geen mov bestanden herkent....
  • QuintenQuinten    Moderator
    Ah, dit kabeltje dus

    Momenteel vind ik niet direct een oplossing, wel zijn er in 2011 klachten geweest dat het geïmporteerd materiaal niet kon worden afgespeeld maar dit was enkel met betrekking tot een reeks camera's van Sony. (had iets te maken met foutieve meta-data in de video's)

    kan je me meer informatie geven over de iPad en zijn besturingssysteem?

    PS: heb je de iPad al eens herstart (geforceerd: home en powerknop inhouden tot Apple logo verschijnt)
  • iOS 10.1.1. Ipad model md511nf/a . Herstart was geen oplossing. Heeft het met iOS 10 te maken? Voorheen deed ie het wel. Oudere filmpjes op ipad worden ook niet meer afgespeeld. Hebben we een bug gevonden?
  • QuintenQuinten    Moderator
    November 2016 aangepast
    Als het sinds iOS 10 kan dit inderdaad een bug zijn. Dit meld je best op bugreport.apple.com. Ik laat deze discussie nog even open, misschien komt de oplossing later.
  • Opgelost na laatste update

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.