Niet alle mails ontvangen op iPhone

Hallo,

Het valt me laatste tijd op dat ik niet alle mails ontvang op mijn telefoon. Ik ben hier achter gekomen doordat onlangs mijn werkgever vroeg of ik wilde reageren op de planning of ik dan kon werken of niet. Ik heb teruggescrolled in mijn mails, maar ik zag hem niet staan in mijn inbox lijst. Echter zag ik de mail wel staan toen ik op mijn laptop naar www.hotmail.com ging. En als ik bij de applicatie zoek naar de afzender, dan zie ik hem wel staan. Maar het is ook niet zo dat hij bij ongewenst terecht is gekomen, want als ik hem wil verplaatsen naar mijn inbox, dan zegt hij dat hij al in mijn inbox staat...

Ik heb toen opnieuw mijn e-mail account toegevoegd, dmv instellingen > mail > accounts > huidige account verwijderen > en dan opnieuw het account toevoegen. Toen weer opnieuw alle mails (dus niet van 1 week, maar 'geen limiet' aangeklikt) opgehaald en opeens zag ik hem er wel tussen staan.

Ik moet nu elke keer mijn account verwijderen en weer opnieuw toevoegen om te kijken of ik alle mails wel heb gezien en ontvangen op mijn iphone. Ik kijk namelijk bijna nooit mails op de computer, omdat ik ervan uit ging dat ik alle mails wel per telefoon krijg en gelijk kan reageren.

Ik heb dit probleem niet alleen met de standaard mail applicatie, maar ook met de outlook applicatie die ik uit de App Store heb gedownload. Het lijkt wel alsof de synchronisatie van mijn telefoon niet goed is, waardoor niet alle mails worden opgehaald. En als ik handmatig mijn inbox ververs (door naar beneden te slepen en los te laten) komt de mail er ook niet opeens tussen oid. Hij laat hem dus helemaal niet zien, totdat ik mijn account verwijder en weer opnieuw inlog.

Is iemand bekend met dit probleem en weet iemand er een oplossing voor? Ik heb dit al aangekaart bij apple chat support, maar zij hebben geen idee hoe het kan.. Enige wat ze mij vertellen is dat ik dan maar elke keer mijn account moet verwijderen en opnieuw moet inloggen..

Alvast bedankt!

Reacties

  • Ik heb overigens de iphone 7 plus en heb de meest recente ios op mijn telefoon, versie 10.1.1.
  • Het kan zijn dat je op je computer POP3 hebt ingesteld in plaats van IMAP.
    Hierdoor worden reeds afgeleverde mails op je computer, afhankelijk van je instellingen direct of na een x aantal dagen, van de server verwijdert.

    Check dit even zou ik zeggen en stel alles op IMAP in.
  • QuintenQuinten    Moderator
    wat @HJBhz zegt klopt, je Mailboxen controleren of deze op IMAP staan. Als het niet alleen bij Mail gebeurd maar ook bij Outlook dan, zal het probleem op een andere plaats zich bevinden, bijvoorbeeld op de server of jouw eigen netwerk waarvan de poort die word gebruikt om je Mail binnen te halen niet voldoende rechten heeft.
  • @HJBhz Waar kan ik precies zien of ik POP3 of IMAP heb?

    En @Quinten wat bedoelt u met mijn eigen netwerk waarvan de poort die wordt gebruikt om mijn mail binnen te halen niet voldoende rechten heeft? Hoe kan ik het zo instellen dat het wel voldoende rechten heeft?
  • @HJBhz Zit ik hier goed bij de instellingen? Zag links POP en IMAP staan en daar heb ik op geklikt.
  • QuintenQuinten    Moderator
    @jennny
    Pop3/IMAP
    Dit is bij Server inkomende post: https://www.appletips.nl/naam-veranderen-mail/

    Hotmail/Outlook configureren:
    https://www.appletips.nl/voeg-een-hotmail-outlook-live-of-ander-imap-microsoft-account-toe-aan-os-x-mail/
    Ik ben hier achter gekomen doordat onlangs mijn werkgever vroeg of ik wilde reageren op de planning of ik dan kon werken of niet
    Uw werkgever is verantwoordelijk voor uw mailbox. Zo dat u de mails kunt ontvangen. Hij zou en uitgebreide handleiding moeten hebben hoe je dit allemaal kan instellen.

    Meer info hoe in te stellen, vind je hier: Email instellingen
  • @Quinten

    Beste Quinten, bedankt voor je reactie. Mijn werkgever mailt mij gewoon op mijn hotmail. Ik ontvang haar mails wel, gewoon op www.outlook.com en in de outlook applicatie. Maar niet in de standaard mail applicatie op mijn telefoon. Ik kijk dit ondertussen al een tijdje aan, en het valt mij op dat alles via outlook werkt, maar niet via de standaard mail applicatie van iphone.

    Ik heb momenteel beide mailapplicaties op mijn telefoon, om te kijken of via beide applicaties alles wel goed wordt ontvangen, en dit is dus niet het geval.

    Er is dus waarschijnlijk niks mis met mijn werkgever zijn email instellingen, want ik ontvang het wel degelijk, alleen niet via de standaard mail applicatie. Of iedereen moet opeens speciale instellingen hebben die de standaard mail applicatie van apple wel kan lezen?! Maar dat zou naar mijn mening te gek voor woorden zijn!
  • @Quinten
    Overigens is die eerste link bij mij niet van toepassing. Als ik een account toevoeg aan de mailapplicatie, dan staat er de optie outlook, waarna je gewoon via internet moet inloggen zoals normaal en dat onthoudt de iphone o.i.d.
    Ik hoef in ieder geval niet zelf instellingen in te vullen.

    En die tweede link lijkt verouderd. Er is nu namelijk wel een optie om via outlook aan te melden, die staat bij mij gewoon onder Aol.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Ik laat deze discussie nog even open, misschien heeft een ander forumlid dit zelf al voor gehad en weet de oplossing.
Log In of Registreer om te reageren.