iCloud blijft voor mij moeilijk te begrijpen

November 2016 aangepast in iCloud
Ik heb 50GB icoud opslag en maak veel filmpjes en foto's met mijn ipad.
ik krijg de melding dat mijn opslag ipad 16GB vol staat.
Als ik kijk naar opslagbeheer zie ik staan bij foto's
fotobibliotheek 46mb
via itunes synchronisatie. 6,06 GB
mijn fotostream 261kb
gedeelde fotostream 23kb

bij de instellingen van de foto's staat volgende instellingen
icloud fotobibliotheek uit
mijn fotostream aan
icloud fotodelen aan
vat foto's samen aan
toon feestelijke activiteiten uit
raster aan
neem video op 1080p op 30bps
bewaar normale foto uit

Als ik de icloud bibliotheek aanzet, dan krijg ik een melding dat itunes synchronisatie niet ondersteund wordt en wordt er ruimte vrijgemaakt.
Als ik nu toch alle foto's die ik heb wil zien via mijn ipad wat moet ik dan doen. Alle foto's naar mijn iclouddrive kopieren in de map foto's of hoe werkt dat allemaal
als ik ga filmen krijg ik ook melding opslag vol, maar daar staat dan optimaliseer ipad opslag

kan iemand me eens zeggen aub hoe ik alles instel en waar ik al mijn foto's plaats zodat ik overal toegang krijg tot mijn films en foto's zonder dat dit de opslag capaciteit van mijn ipad beperkt

dank voor het antwoord
Pascal

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    De melding Opslagruimte vol, is van de iPad zelf:
    De melding Opslagruimte vol in iCloud, koop meer opslag. Is van iCloud.
    Je kan best eens de foto's en filmpjes synchroniseren met je computer en de oudere er af smijten. Ook kan je (als je Facebook, Twitter, ... en zo gebruikt deze even er afsmijten en terug plaatsen, want deze verwijderen hun caches niet van alle bekeken foto's en filmpjes)
  • Ik lees even mee, wat bedoel je met ' die verwijderen hun cache niet' ? Loopt je ipad daar van vol? Als je FB eraf gooit en terug zet zijn dan wel je albums daar nog?
    ( sorry als het een domme vraag is)
  • QuintenQuinten    Moderator
    Het is zeker geen domme vraag. Je verwijderd de volledige app Facebook van je toestel. Controleer dit maar even hoeveel ruimte dit in neemt: Instellingen ▸ Algemeen ▸ Beheer opslagruimte ▸ (opslag) Beheer opslag ▸ Facebook. Hier zal je zien hoe groot de app is. En hoeveel Documenten en gegevens (Caches) deze app bevat. Om dit weg te krijgen dien die de app te verwijderen en opnieuw te installeren.

    Eigen voorbeeld:
    Facebook:
    Grootte app: 160.9 MB (versie 67.0)
    Documenten en gegevens 480.8 MB

    Je hoeft niet te vrezen dat iets of wat van je gegevens kwijt bent. Het enige wat hierdoor verdwijnt zijn al je bekeken foto's en video's die ingeladen zijn op je toestel (caches). Al jouw persoonlijke gegevens blijven bij Facebook net alsof je ze te zien krijgt op hun website.
  • Dank je voor de uitleg,
    En geld dat eigenlijk ook als je via safarie FB gebruikt? Ik gebruik de app op de ipad eigenlijk nooit. Maar hij staat/ stond er wel op
  • QuintenQuinten    Moderator
    Nee, telkens als jij een website pagina laad in een browser zoals Safari, word alles dat zichtbaar is ingeladen. Alle interactie dat jij doet, laad vervolgens later in. Indien je de pagina sluit dan zal ook alles van gegevens op jouw toestel lokaal verdwijnen.

    Je kan trouwens ook alle data bekijken dat Safari bewaard. Vind je opnieuw terug onder Instellingen ▸ Algemeen ▸ Beheer opslagruimte ▸ (opslag) Beheer opslag ▸ Safari. Het betreft hier dan over Cookies/Sessies/Local Storage.
  • Ik heb het even opgezocht en schrik er van wat er allemaal blijkbaar aan data via Safari opgeslagen word. Kan/ moet ik dat soms verwijderen? Of schiet dat niet op?
  • QuintenQuinten    Moderator
    Helaas, het is wat moeilijker uit te leggen waarom ze dit willen doen. Maar kort gezegd, zo moet je maar 1 maal inloggen voor een lange periode. Ook kunnen advertentienetwerken jou interessante advertenties voorschotelen. Als je dit niet allemaal wilt kan je kiezen voor privé modus dat zorgd dat er geen cookies en andere worden bewaard op je toestel.
  • Ok ik denk dat ik het begrijp. Dank je wel voor de uitleg.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.