iMac -> AppleTV valt willekeurig Airplay weg
Hallo
Ik zet wel eens een muziekje op via airplay van mijn imac naar de AppleTV.
Gaat prima.
Maar..... heel willekeurig stopt de Mac met airplay en schakelt hij terug naar de interne speakers. Airplay weer activeren en geluid weer via de AppleTV.
Iemand een idee waarom hij spontaan terug schakelt ?
Ik zet wel eens een muziekje op via airplay van mijn imac naar de AppleTV.
Gaat prima.
Maar..... heel willekeurig stopt de Mac met airplay en schakelt hij terug naar de interne speakers. Airplay weer activeren en geluid weer via de AppleTV.
Iemand een idee waarom hij spontaan terug schakelt ?
Log In of Registreer om te reageren.
Reacties
1) mDNS aka Multicast DNS aka Bonjour
Met Bonjour adverteren de apparaten zich in het domein .local. Als Bonjour niet goed ondersteund wordt kan het gebeuren dat apparaten uit het domein .local verdwijnen.
Je kan dat onderzoeken met Bonjour Browser van Tildesoft. Men kan Bonjour Browser gratis downloaden op onderstaande link:
http://www.tildesoft.com/
Mij bekende routers die Bonjour niet of niet goed ondersteunen zijn sommige Experiaboxen van KPN, Ubee Docsis 3+ modem/routers van Ziggo en Huawei modem/routers van Online.
In sommige routers kan een mDNS probleem opgelost worden door "Multicast" in te schakelen.
2) User Datagram Protocol (UDP)
Voor streaming van data wordt het UDP protocol gebruikt. UDP is een "connectionless" protocol en vereist dus een overdrachtsmedium zonder al te veel interferentie.
Zoals in een eerder antwoord vernoemd kan je proberen om een andere WiFi frequentie te gebruiken. Om een en ander uit te sluiten kan je ook de 5GHz band gebruiken of de Apple TV bedraad aan te sluiten.
UDP is een standaard protocol uit de TCP/IP protocol suite en mij is geen enkele router bekend die UDP niet ondersteund.
Ik maak gebruik van de TimeCapsule. Dit is tevens mijn routeer.
AppleTV zit op mijn bedrade netwerk.
Deze info had ik even in de beschrijving moeten zetten (dom van me)
Omdat ik alles van Apple gebruik lijkt met het Bonjour verhaal geen probleem maar ik ga even hobby'en met de genoemde Browser
Installeren gaat ook niet.
AirPort Utility 5.6 en de Time Capsule/Airport Extreme firmware zijn twee verschillende dingen.
Maar ik ben het airplay icoontje kwijt. Ik krijg meldingen over sound engine oid , als ik garageband via apple tv af wil spelen.
Ik had hetzelfde probleem.
Als je met de alt ingedrukt op de speaker icoon (in de menubar) klikt dan kan je daar ook apple tv kiezen. Dit is blijkbaar stabieler want bij mij is die niet meer uitgevallen!
Groet!
Freddies