Personen uit Foto's op iMac overzetten naar Personen in Foto's in iOS

Ik heb ca 10000 foto's op mijn iMac (MacOS Siërra) (en ook in iCloud) staan. Vele uren heb ik gestopt in het vinden en benoemen van personen, vele honderden. Leuk om snel foto's te vinden waar bepaalde personen op staan.
Nu heb ik op mijn iPad iOS 10 geïnstalleerd en via iCloud krijg ik al mijn foto's binnen. Duurt even maar dat lukt. Maar daar waar het gaat om Personen blijkt iOS 10 zijn eigen weg te zoeken en vindt duizenden personen omdat de personen voor iOS verschillend lijken. Is ook moeilijk want een stevig leeftijdsverschil doet een en dezelfde persoon ook snel anders lijken.
Op mijn iMac staan de personen goed na vele, vele uren werk. Vraag: hoe krijg ik mijn album Personen van de iMac naar mijn iPad? Hoe omzeil ik dat iOS zelf die personen opzoekt en daar begrijpelijkerwijs een puinhoop van maakt?

Reacties

  • Helaas lukt dat niet. Dat komt omdat de AI software op elk apparaat afzonderlijk de personen en andere informatie aanmaakt. Dat is dus gewoon jammer en vervelend, en nu even niets aan te doen. Als iCloud echt geïntegreerd wordt, dan is de oplossing, als een apparaat alles heeft geïndexeerd of toegevoegd, krijgen alle apparaten dezelfde index.
  • Dank je voor de reactie. We moeten dus hopen op nog betere tijden. Voorlopig dus toch maar de iOS-apparaten synchroniseren via iTunes.
Log In of Registreer om te reageren.