Siri mailadres veranderen?

JMRJMR
October 2016 aangepast in macOS 10.12 Sierra
Op iMac blijft Siri een oud Apple ID mailadres gebruiken om mails te versturen vanuit de app met stembediening.
Dit mailadres is niet meer bruikbaar, weet er iemand hoe/waar ik dit adres kan aanpassen?

Ik dacht dat alle Apple diensten automatisch via het ID mailadres verliepen.(bijlage)

Reacties

  • JMRJMR
    October 2016 aangepast
    Ik heb ook mijn "eigen kaart" in Contacten gecontroleerd en die staat goed ingevuld...?
    Hoe kan ik vinden welk mailadres Siri gebruikt?
    Kan ik ergens Siri uitzetten en opnieuw inschakelen met een nieuw mailadres, de systeemvoorkeuren fiche biedt die optie niet.
    Als ik Siri uit programma's zou verwijderen zie ik geen nieuwe download in de App store.
    Alvast bedankt voor hulp.
  • WesleyWesley    Beheerder
    De instellingen voor Siri met betrekking tot je eigen kaart is inderdaad beperkt. Siri gebruikt inderdaad je eigen kaart. Misschien zit het probleem in Mail, heb je daar nog je oude e-mailadres of alias? Je kunt dit controleren via Mail ▸ menubalk ▸ Mail ▸ Voorkeuren ▸ Accounts. Bij e-mailadres kun je eventueel andere adressen wijzigen of verwijderen.
  • Dank u Wesley, er staat inderdaad nog een account actief op dat adres, maar is enkel bruikbaar voor inkomende mails, niet voor uitgaande.
    Ik zal dit account eens verwijderen, dan zien we wel, ik houdt je op de hoogte.
  • JMRJMR
    November 2016 aangepast
    @Wesley, Dit is inderdaad de oplossing, ik heb het oude Apple ID-mailadres verwijderd uit de Mailaccounts en de Siri-app gebruikt nu het andere!

    Dank u wel!!, wat een comfort
    (achteraf het oude mailaccount terug toegevoegd en alles blijft prima)

            
  • WesleyWesley    Beheerder
    Fantastisch! graag gedaan

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.